Vytisknout tuto stránku
po., 24. říjen 2016 20:45

Vrcholí hlasování o nejsexističtější reklamu roku 2016

Sexismus v praxi Sexismus v praxi Zdroj: Creative Commons
Praha - Už po osmé nezisková organizace NESEHNUTÍ pořádá soutěž Sexistické prasátečko. Lidé mohli do konce září posílat návrhy na nejsexističtější českou reklamu – nakonec jich bylo nominováno 88. Z nich vybere vítěze anticeny jak veřejnost, tak odborná porota z oblasti genderu či médií. Hlasování na webu www.prasatecko.cz se uzavírá 31. října.

„Chtěli jsme ukázat nejčastější typy sexistického zobrazování. Za letitou historii soutěže stále znovu vídáme ženy zobrazované jako objekty, zdůrazňování ideálu krásy, i reklamy estetizující násilí. Rádi bychom upozornili, že některá zobrazení žen jsou častá, ale muži se do podobných poloh dostávají jen málokdy,“ popisuje smysl přeznačených reklam Kristýna Pešáková z NESEHNUTÍ.

Organizátoři tvrdí, že nechtějí propadnout „kolektivní depresi“ ze sexistických reklam, ale trochu se pobavit na účet špatné reklamy. Ani letos mezi nominovanými nechybí reklamy politických stran nebo vysokých škol. I když se v soutěži objevují především reklamy malých firem, všimnout si můžeme i reklam velkých automobilek a bank.

Počet nominovaných reklam ve srovnání s minulým rokem mírně poklesl. „Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o 10 %, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

NEzávislé Sociálně Ekologické HNUTÍ (NESEHNUTÍ) je česká nevládní nezisková organizace, která se zaměřuje na řešení problémů týkajících se lidských práv, životního prostředí a práv zvířat. Organizace vznikla v roce 1997 odštěpením od hnutí DUHA.

Zobrazeno 2201 krát
Naposledy upraveno: út., 25. říjen 2016 18:58
Barbora Honusová

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste