Vytisknout tuto stránku
út., 10. duben 2018 07:33

O jeden z nejlepších českých marketingů se zasloužil Jan Juza

TON - Továrna na ohýbaný nábytek TON - Továrna na ohýbaný nábytek Zdroj: www.facebook.com - TON design
Bystřice pod Hostýnem - Ohýbaný nábytek od roku 1861 v Bystřici pod Hostýnem vyrábí firma TON. Její tradice pokračuje dodnes a nejen to. "Marketing naší firmy se za posledních 10 let vyšvihl hodně vysoko a můžeme tak v budoucnu konkurovat i velkým zahraničním designovým firmám," říká Anna Handlová z marketingového oddělení.

 

Jaká je propojenost firmy TON s českou a zahraniční mediální scénou?

Média nebereme jako hlavní součást marketingu, ale spíše jako budování brandu. Právě z tohoto důvodu si důsledně vybíráme média, ve kterých se budeme objevovat. V ČR stejně jako v zahraničí se zaměřujeme pouze na tištěná média, a to především na magazíny o bydlení či designu. V zahraničí jsou to například Frame, Wallpaper atd.

Zmiňujete se především o zahraničních médií. Exportujete své produkty tedy spíše do okolních států?

Ano, náš export do zahraničí tvoří 80% celkového prodeje. Nejde ale pouze o okolní státy. Vyvážíme také do USA, Kanady, Austrálie či Japonska.

Osmdesát procent je velké číslo. Jde především o zakázkovou výrobu pro větší společnosti nebo si u vás nakoupí i rodina vybavení do domu?

Jde především o zakázkovou výrobu, přestože poměrně častá je i druhá varianta. Jedna z největších zakázek byla například vybavení kostelu v Singapuru, kam jsme dodávali 600 našich židlí. Objemem také vyčnívala zakázka pro řetězec Starbucks.

V zahraničí jste se dostali do podvědomí jen přes zmíněná tištěná média?

Nejen přes ně. Každoročně se účastníme prodejních veletrhů po celém světě, z toho důvodu nás už i v zahraničí znají. Největší a pro nás nejdůležitější je veletrh v Miláně v dubnu, kde vždy představíme nový produkt. Navštěvujeme ale také podobné akce například v Kolíně nad Rýnem, Londýně či Paříži. Letos poprvé zavítáme i na výstavu v New Yorku. V České republice to jsou pak akce jako Designblok, Zlin design week, Plzeň design week a podobně.

Zmínila jste se, že každoročně představíte na veletrhu v Miláně nový produkt. Jaký se chystáte představit tento rok?

Letos budeme přestavovat nové křeslo Chips, které pro nás navrhla česká designérka Lucie Koldová. Myslíme si, že křeslo bude mít velký úspěch, hlavně proto, že je výrazné svojí vizáží.

Lucie Koldová je velice známá česká designérka. Myslíte si, že jméno designéra produkt prodává?

Nemyslím si, že by prodávalo pouze jméno. Je ale pravda, že produkt navržený známým designérem má určitou přidanou hodnotu. V posledních letech spolupracujeme se známými designéry poměrně často. Největší jméno, které pro nás navrhovalo produkty, je bezpochyby světově známý designér Arik Levy.

Jak dlouhý je životní cyklus vašeho produktu?

Myslím si, že se nedá říct délka životního cyklu, protože u každého produktu je to úplně jinak. Například ohýbaná klasika, která se u nás v Bystřici pod Hostýnem vyrábí už od roku 1861, byla trendy tehdy, ale velká prodejnost tohoto produktu je i dnes. Co se ale týká vývoje, trvá to většinou od prvního schválení 2 roky, než jdeme s novinou na trh.

V posledních 10 letech se marketing u firmy TON zásadně změnil. Co se stalo, že došlo k takovému převratu?

Začátkem ekonomické krize v roce 2008 končilo na české scéně hodně firem. Generální ředitel TONu přemýšlel, jak firmu udržet a vyšvihnout ji ještě výš. Právě tehdy se filozofie naší firmy poněkud změnila a to hlavně tím, že k dobré kvalitě ohýbaného českého nábytku se přidal i design. Největší zásluhu na tom, jak vysoko je dnes náš marketing, má bezpochyby marketingový ředitel Jan Juza.

Chtěli byste držet marketing na stejné úrovni jako je teď, nebo chcete jít ještě výš?

Chtěli bychom si zachovat minimálně stejnou úroveň. Spoustu titulů a zemí o nás ale stále neví, takže je každopádně ještě kam růst. Velice příjemné zjištění ale bylo, že spontánní povědomí o značce TON při vyslovení židle je větší než například u firmy IKEA.

Chystáte letos i jinou novinku kromě křesla Chips?

Ano, tento rok chystáme i nový katalog, který budeme mít také na výstavě v Milánu. Také pracujeme na novince, kterou je katalog s produkty pro seniory. Na naše katalogy jsme také velice pyšní. Vždy nám totiž vyhrály zlatý středník. 

Zobrazeno 3189 krát
Naposledy upraveno: ne., 15. duben 2018 18:36
Zuzana Konečná

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste