Vytisknout tuto stránku
ne., 25. listopad 2018 21:16

České dráhy nabídnou nejen frekventovanější a rychlejší dopravu, ale také více vlaků vybavených sítí Wi-Fi

Wi-Fi připojení k internetu bude v novém jízdním řádu ČD garantováno v 829 vlacích Wi-Fi připojení k internetu bude v novém jízdním řádu ČD garantováno v 829 vlacích Zdroj: Zdroj: ceskedrahy.cz
 Česká republika - Nový jízdní řád ČD, který bude platný od 9. prosince, zrychlí v roce 2019 cestování nejen na západ České republiky, ale také na Slovensko a do Polska. Některé stávající vagóny nahradí modernější typy s klimatizací a vyšším počtem elektrických zásuvek. Z vlaků téměř vymizí ,,koženka“, kterou nahradí textilním čalouněním, a revitalizací projdou i sociální zařízení. Wi-Fi připojení k internetu bude mít až o čtvrtinu více vlaků.

České dráhy vypraví v rámci nového jízdního řádu celkem 9 041 různých vlaků, denně to bude v průměru 7 223 spojů. Za rok najedou tyto vlaky skoro 129 milionů kilometrů, což bude o 3,7 milionů kilometrů více než v letošním roce.

,,Rostoucí počet cestujících ve vlacích mezi Prahou a Moravou si vynutil již od září několik etap posílení expresů a rychlíků. S posílením dopravy proto počítáme i v novém jízdním řádu. Vracíme se k modelu se základním dvouhodinových intervalem vlaků SC Pendolino a k tomu přidáváme další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Modernizace a zkvalitnění služeb se projeví nejvíce, ovšem ještě zřetelnější změnou v dálkové mezistátní, ale i vnitrostátní dopravě bude přejmenování vlaků, které pomůže cestujícím lépe se zorientovat.

„Například v Praze na hlavním nádraží odjíždí pět minut za sebou dva rychlíky s cílovou stanicí Brno. Jeden přes Pardubice a druhý přes Havlíčkův Brod. Vlaky jezdí často ze stejného nástupiště, a dokonce ze stejné koleje. Stojí za sebou, a lidé si je mohou snadno splést. Odlišení jednoduchými názvy Svitava a Vysočina pro všechny spoje na dané lince může lidem pomoci se snáze zorientovat a nastoupit do správného vlaku,“ vysvětluje praktickou stránku jednotného pojmenování vlaků Štěpán.

Zobrazeno 1544 krát
Naposledy upraveno: po., 26. listopad 2018 15:35
Zlata Mašindová

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste