Vytisknout tuto stránku
út., 31. březen 2020 16:24

Aprílová fraška: Skandální zneužití projektu HateFree Culture

Logo projektu Logo projektu Zdroj: Tereza Macanová
HateFree Culture je projekt, který realizuje Agentura pro sociální začleňování, která spadá pod Úřad vlády České republiky. Od roku 2014 se pracovníci projektu upozorňují na diskriminaci, nárust negativního chování vůči skupinám obyvatel s odlišnou etnicitou, sexuální orientací a jinými odlišnostmi.

(Jedná o aprílový článek) Toto je bohulibý záměr, pod kterým oficiálně vznikl projekt HateFree. Skutečný důvod byl jiný, podle zjištění redaktorů Presu.

Skutečným důvodem založení této neziskovky byla objednávka na nový merch firmy Agula, s. r. o., která má sídlo v Aši. Nové reklamní předměty měly nést heslo „Free Hate“ a odkazovat na žádoucí, nepotalčované uvolňování vzteku z (nedostatku) práce, (nedostatku) vztahů, nedostatku peněz, nadbytku peněz, suché pokožky, mastné pokožky, malého penisu, velkého penisu atd. Původně to tak i bylo, ale pak kvůli zmatení v objednávce, placky zaměstnanci špatně nařezali. Omylem tak vznikl milion placek, které nesly heslo „Hate Free“.

Ano, tehdy jsme měli objednávku na placky, ale kvůli chybnému vyplnění formuláře na objednávku jsme vyrobili milion placek a poté jsme zjistili, že špatně neřezaných,“ rozhodl se o případu promluvit H. E., zaměstnanec tiskárny. Jiný zdroj z tiskárny také uvedl, že zaměstnanec, který převáděl objednávku do systému, byl cizinec. „Žádnou Hate neznám. Jestli má ta holka nějaký potíže, měla by to vyřešit jinak, než u nás objednávat tolik placek," svěřil se prý inkriminovaný pracovník po službě svým kamarádům v šatně.

Projekt se těší přízni i České televize

Nic by na tom nebylo asi divného, kdyby tiskárna neměla návaznost na tehdejšího náměstka Agentury pro sociální začleňování Lubomíra Černého. Zpackanou zakázku, která by znamenala pro tiskárnu jistý krach, tak Lubomír Černý prolobboval na Úřadu vlády, aby vznikl projekt, který bude mít název HateFree Culture. Celý projekt tak vyšel daňové poplatníky na téměř 10 milionů korun a nějaká víčka z PET lahví.

Hlavním mediálním partnerem projektu je Česká televize, která ráda dává prostor ve svém vysílacím čase zástupcům této neziskovky, ale i jiným podivným individuím.

 86975974 1256204494574737 6408264975713828864 n 86716495 185694036034344 140628525035028480 n

Zobrazeno 1587 krát
Naposledy upraveno: st., 1. duben 2020 11:33
Matěj Richtr

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste