Jan Žabka

Jan Žabka

CÍL PRÁCE Vedle toho, že tento projekt má prokázat mé novinářské znalosti a schopnosti v oblasti politické psané žurnalistiky, je jeho cílem také co nejpřesněji popsat aktuální situaci v oblasti komunikace českých veřejnoprávních novinářů na sociálních sítích, a to především v oblasti politických témat. Práce mapuje veřejnou, politickou i odbornou debatu o vystupování novinářů na sociálních sítích, přičemž nezapomíná ani na snahy o regulaci tohoto jevu ze strany politiků a z hlediska etických kodexů jednotlivých veřejnoprávních médií, včetně zahraničních veřejnoprávních médií. Takto komplexní popis je následně doplněn pohledy několika osobností České televize a Českého rozhlasu na toto téma a analýzou jejich profilů na sociálních sítích Twitter a Facebook. To celé má čtenáři zprostředkovat co nejucelenější pohled na téma „Veřejnoprávní novináři na sociálních sítích.
Řada českých veřejnoprávních novinářů je aktivní na sociálních sítích. Zveřejňují na nich svou práci, osobní zážitky i politické názory. Právě aktivity veřejnoprávních novinářů na sociálních sítích se týká diskuze, kterou před letními prázdninami otevřela moderátorka České televize Nora Fridrichová svým kontroverzním příspěvkem na Twitteru. Redakce serveru Houpací Osel se proto rozhodla zjistit, jak někteří veřejnoprávní novináři na sociálních sítích vystupují.
Praha - Studentské spolky a organizace vytvořily nový vzdělávací projekt. Chtějí hravou a zábavnou formou doplnit výuku základů společenských věd na středních školách. Iniciativa vzešla v Klubu mladých politologů na základě výsledků průzkumu OECD. Zapojené spolky se pravidelně scházejí a pracují na realizaci projektu.
Olomouc - Studenti žurnalistiky v Olomouci spustili v prosinci mediální adventní kalendář. „Nebudete mít potřebu se lynčovat a padat do zbytečných depresí," píše vedoucí projektu Věra Bartalosová v prvním projektovém článku. Redaktoři už vydali několik různorodých článků na téma Vánoce a média, například o nejlepších vánočních reklamách.