RECENZE: Film After: Polibek nevzbudí takovou vášeň

Tessu a Hardina spojuje především vášeň k poezii
Tessu a Hardina spojuje především vášeň k poezii Zdroj: idnes.cz
Tomu, kdo byl vášnivým fanouškem skupiny One Direction, se jistě rozzářily oči. Fanfikci After v roce 2013 četl a hltal snad každý fanoušek. Když v roce 2014 vydala spisovatelka Anna Todd knihu After: Polibek, změnilo se pouze jméno Harry Styles na jméno Hardin Scott. Kniha sklidila velký úspěch, a tak se podle ní natočil stejnojmenný film. Režisérkou snímku se stala Jenny Gage. Na českých plátnech se film poprvé promítl už 11. dubna, tedy o den dříve než ve Spojených státech.

Film pojednává o studentce prvního ročníku Tesse Youngové, která se od své puntičkářské matky a přítele Noaha odloučí na druhou stranu státu studovat. Nevinná a zároveň ztracená ve svém životě. Dostává se do odlišné společnosti, než byla zvyklá. Potkává zde potetovaného záletníka milující poezii. Tak zachycuje obraz filmu bad boye Hardina Scotta.Typický příběh, kdy se nezkušená dívka zaplete s badboyem, se kterým se ze začátku k smrti nesnáší. A pak se z toho stane láska jak trám, která má také svou zápletku.

Herečka Josephine Langford, která ztvárnila Tessu, je pro takovou roli jako dělaná, a od toho se vyvíjí i skvělý herecký výkon. Představitel Hardina Scotta svou rolí zlého badboye už tolik nepřesvědčil. Jeho vzhled totiž klame. Připomíná spíše hodného, milého a empatického kluka odvedle, který by svou dívku neustále nosil na ramenou.

Celkově se příběh dá přirovnat k takové teen triologii 50 odstínů šedi. V tomto případě je ale charakteristika ženských postav zcela odlišná. Tessa Young se od Anny Stealové liší tím, že je více tvrdohlavá, má svou hlavu a nepropadá tolik vlivu mužského šarmu.

Pro milovníky romantických filmů to bude příjemně strávený čas v kině s popcornem. Ovšem, ti, kteří knihu četli, budou očekávat více. Scény ve filmu nevzbudí takové pocity a emoce jako čtení knížky. To může diváky zklamat. Divák skoro víc než hodinu čeká, co se ve filmu bude dít dál. Na druhou stranu má film skvělý soundtrack. Mladší generace takový film určitě velmi ocení.