čt., 9. květen 2019 15:45

Recenze: Řbitov zviřátek

Řbitov zvířátek Řbitov zvířátek Zdroj: Paramount Pictures
Řbitov zviřátek je horor, který původně knižně zpracoval Stephen King. Příběh pojednává o jednom hrozivém indiánském pohřebišti a filmového ztvárnění se dočkal už koncem 80. let. Jeho pokračování pak přišlo ještě o pár let později. King se tehdy postaral i o scénář, a přestože se snímek dočkal rozporuplných recenzí, u diváků bodoval. Dnes už má smysl víceméně jen pro věrné fandy, jelikož mizerně přehrávající herci každého nezaujmou. A tak nastal čas pro další předělávku.

Příběh se v některých podstatných detailech rozchází s knihou, a tak i s původní adaptací. Čtyřčlenná rodina se z hlučného města stěhuje na klidný venkov. To ovšem ještě otec rodiny Louis Creed v podání Jasona Clarka nemohl tušit, že mu přímo za domem bude stát hřbitov domácích mazlíčků. A jak posléze informuje i dobrotivý sousedský stařík, za hřbitovem se nachází tajemná starodávná půda, která dokáže oživovat mrtvé. Pak už stačí nešťastná smrt rodinného mazlíčka a následný zombie kolotoč se těžko zastavuje.

První polovina filmu nepřinese pro fanouška hororů nijak zvlášť zajímavou podívanou. Pár lekavých scén v podstatě jen připomene, na jaký žánr že se to díváte. Na obrátkách film nabere až po návratu rodinného mazlíčka ze záhrobí. Návrat kocoura spustí lavinu děsivých událostí, které Louisovi a jeho blízkým převrátí život vzhůru nohama. Smrt mazlíčka totiž nebyla zdaleka posledním úmrtím. Louis se najednou chytá zoufalé naděje, kterou mu nabízí zvířecí hřbitov. I když ho před tím děsivé snové vize varovaly, Louis se rozhodne ještě jednou vyzkoušet jeho sílu, nemůže totiž jinak. Otázkou zůstává, jestli to stačí. Určitě nečekejte nelítostný boj se zlem, připravte se spíše na rodinný thriller. Uvidíte rodinu, bojující se svými vlastními traumaty a neschopností vyrovnat se se smrtí.

Co se týče atmosféry, tak ta se nese spíše v duchu retro. Moderní technologie nehrají v zápletce žádnou roli a celý film je také natočen ve stylu, v jakém se točily horory někdy před 30, možná 40 lety. Pokud se vám tedy líbily horory z 80. let a chcete si je nostalgicky připomenout, pak je Řbitov zviřátek skvělou volbou. Pokud chcete vidět současný film, který by představoval konkurenci současným top hororům, Řbitovu se vyhněte.

Jak jsem už popisoval, zpracování je určitě méně otřelé než u standardní hororové produkce, násilí a krev zde patří až na druhé místo. Jestli vám tedy, stejně jako mně, vyhovují pomalejší, atmosféričtější a sevřenější horory, zařadíte Řbitov zvířátek rozhodně mezi ty povedenější žánrové kousky.

Hodnocení: 60%

Zobrazeno 2160 krát
Naposledy upraveno: so., 11. květen 2019 09:54