Recenze: ScHoolboy Q se vrací do hry s albem CrasH Talk

cover alba
cover alba Zdroj: IG umělce
Po třech dlouhých letech je americký rapper ScHoolboy Q oficiálně zpátky na scéně a přináší páté studiové album CrasH Talk. Deska vyšla v pátek 26. dubna tohoto roku a hostují na ní rapoví princové Travis Scott, 6LACK, 21 Savage, Ty Dolla $ign a další.

Album nabízí širokou škálu textů. Na temném tracku Dangerous se dvaatřicetiletý rapper zpovídá ze svých úzkostí, Tales je klasickou ukázkou toho, jak má vypadat storytelling a CHopstix bohužel nenabídne víc, než otřepané hlášky, bezduchý text a otravný Travisův vokál. Překvapivě na nové desce neuslyšíme Kendricka Lamara, ale i on se na albu podílel a patří mu writing credits. Jak Q řekl v rozhovoru s The Breakfast Club, Lamar i kolegové z Top Dawg Entertaiment mají a budou mít vždy velký podíl na jeho tvorbě.

Díky předchozím hitům Collard Greens, THat Part nebo JoHn Muir jsme mohli mít od CrasH Talk poměrně velká očekávání. Naplnila se? Ano i ne. Album nepřináší nic revolučního, ale rozhodně nepatří do průměru. Jednotlivé skladby se při poslechu neslívají v jednu. Heavy-bass theme pak nejvíce oceníme při noční jízdě autem. Chytlavý singl Crash se dostane pod kůži a budete ho chtít poslouchat pořád dokola. Zato Lies má nádech klasické rádiovky. Quincy se nebojí experimentovat, na tracku Drunk si vyzkoušel i rapping offbeat a nezní to vůbec špatně!  ScHoolboy Q pro nás připravil kvalitní desku plnou pocitů, na které ukazuje, že je víc, než gangsta rapper po třicítce a neměla by uniknout žádnému rapovému nadšenci.

Hodnocení: 75%

Média