ne., 17. únor 2008 02:07

Český televizní trh na prahu digitalizace

Dne 6. 11. měli studenti UP příležitost zúčastnit se ve Freskovém sále na Katedře žurnalistiky přednášky Štěpána Woldeho, marketingového ředitele firmy ARBOmedia.

Svůj výklad zahájil Š. Wolde slovy: ,,Dominantnímu postavení televize mezi současnými médii nahrává především dnešní doba, která je hodně orientovaná na zábavu. Z hlediska masové populace je přijímání informací a zábavy především pasivní." V dalších částech přednášky se mluvilo o efektivitě a šíři působení televizních médií na společnost, o problematice reklamy a sledovanosti, o současném televizním trhu a charakteristice nejrozšířenějších televizních stanic, jakož i o jejich současném postavení na domácím televizním trhu. Hlavním bodem přednášky pak byla digitalizace současného televizního trhu. Studenti se zde dozvěděli o jednotlivých aspektech problematiky digitálního vysílání a legislativních, technologických, obsahových a investičních fenoménech digitalizace. Byly zde předneseny klíčové problémy digitálního vysílání, jako například monopolizace trhu, extrémní síla jedné televize a vstup dalších silných televizí zaměřených výhradně na digitální vysílání. V tomto bloku byl rovněž nastíněn pravděpodobný vývoj situace současných domácích televizních stanic po přechodu na di gitální vysílání. ,,V digitalizované podobě budou existovat pouze televize, které si na sebe budou moci vydělat." uvedl Š. Wolde na závěr.


Přednáška byla součástí cyklu přednášek Média dnes – Aktuální otázky médií, který náleží k projektu Inovace studijního programu žurnalistika s ohledem na aktuální stav informační společnosti, digitalizaci mediální sféry a rozvoj mediální gramotnosti“ Katedry žurnalistiky FF UP, spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

(vyšlo v Žurnálu UP č. 10/2007 z 23. 11.)

Zobrazeno 3413 krát
Naposledy upraveno: út., 2. prosinec 2014 21:35

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste