Formule 1 představila po téměř čtvrt století nové logo

Ohodnoťte tento článek
(0 hlasů)
Nové logo Formule 1
Nové logo Formule 1 Zdroj: Wieden + Kennedy
Abu Dhabi - Formule 1 představila při závěru letošních závodů nové logo, které oficiálně zavede na závodech Grand Prix 2018 v Austrálii. Po 23 letech tak zmizí z vlaječek a oděvů ikonický symbol, který je pro mnohé fanoušky nezaměnitelný kvůli skryté jedničce uprostřed znaku.

Vedení F1 se pro změnu loga rozhodlo kvůli digitálním platformám, pro které to původní působilo příliš těžkopádně. „Starý design nebyl plně kompaktní ani pro nejrůznější propagační materiály, museli jsme najít flexibilnější a univerzálnější řešení,“ řekl vedoucí obchodní sekce Sean Bratches na konci letošní závodní sezóny v Abu Dhabi. Zdůraznil také, že je třeba posouvat se dopředu stejně jako ostatní globální značky. Jako příklad uvedl Coca-Colu, která kvůli digitalizaci své logo přeměnila do minimalistického stylu.

00 logo F1 00 1024x576

Porovnání starého a nového loga Formule 1


Za změnou vizuálního stylu stojí marketingová ředitelka Formule 1 Ellie Normanová. Zadání předala londýnské reklamní agentuře Wieden + Kennedy, která zpracovala nové logo už zmíněné Coca-Cole nebo vytvořila kampaň pro Nike a Nike Golf. Mezi hlavní body, které nový symbol musel splňovat, patřila flexibilita a reflektování dnešní doby. Dle Normanové se logo povedlo na výbornou, neboť je jednoduché a odvážné. „Symbolizuje dva automobily, které jedou po okruhu a bojují před cílovou čárou. Plochý a nakloněný nízký tvar navozuje pocit rychlosti, až extrémní dynamiky, která k tomuto automobilovému sportu neodmyslitelně patří,“ sdělila novináři pracující pro Reuters. Nový znak F1 také pracuje se stejnou barevností, tedy červenou, černou a bílou.

Bratchesovi není starého loga líto. Zmínil, že za dobu jeho existence si mnoho lidí ani nevšimlo vtipně skryté číslice 1, a znovu zdůraznil důležitost jednoduššího a jasnějšího znaku v moderní době. Fanoušci jeho názor nesdílí. Ihned po uveřejnění nového symbolu se na Twitteru objevily fanouškovské, často recesistické, návrhy s nesouhlasnými komentáři.

f1lol

Twitterový účet uživatele Late Brakers


f1fanmade

Twitterový účet uživatele PickoMotorsport


Jezdci Valterii Bottas, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, kteří se dostali v Abu Dhabi na vítězné pozice, radost z nového loga také nesdílí. Více se všem líbilo to staré. „Myslím, že původní logo bylo více ikonické. Zkuste si představit, že po celé té době najednou změní svá loga Mercedes nebo Ferrari,“ řekl Hamilton po uveřejnění nového symbolu. 

Naposledy upraveno:
Petr Vencl

Nothing to do here. Yet.

Pro psaní komentářů se přihlašte

Poslední články

Visit the best review site bbetting.co.uk for Bet365 site.

Články podle data

« Září 2018 »
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Jsme na Facebooku

O portálu

Zpravodajsko-publicistický portál Pres.UPmedia.cz je cvičným médiem, prostorem pro tvorbu studentů oboru Žurnalistika na Katedře mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vznikl (ještě jako bezejmenný projekt) na konci roku 2007 s úkolem nabídnout studentům platformu pro veřejné publikování jejich žurnalistické... číst dál

2015 © Pres.UPmedia.cz - Katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | Joomla SEF URLs by Artio | webmaster: petben.cz

Přihlášení nebo Registrace