Síla spolupráce a osobního koučinku. Firma New Dimension přichází s novými způsoby spolupráce

Ohodnoťte tento článek
(0 hlasů)
Ředitelka firmy osobního koučinku
Ředitelka firmy osobního koučinku Zdroj: Archiv New Dimension
New Dimension se zabývá osobním koučinkem. Osobnostní rozvoj a týmová práce je jejich heslo. Expandující firma, sídlící ve Frýdku-Místku, která před deseti lety byla teprve u svého zrodu, je nyní ve svém největším rozkvětu. Tuto firmu založila Radka Šušková společně s Markem Kavulokem. Šušková je nyní výkonnou ředitelkou a jednatelkou firmy, zároveň je sama osobním koučem. Celkový soulad ve firmě s sebou nese spoustu podmínek. Inspirace, motivace, příjemné prostředí, přiměřené podmínky a nároky, ale především vzájemná spolupráce a vzájemný kontakt s kolegy. Radka Šušková se svěřila s celou historií své práce. 

 Ráda bych začala otázkou, jak dlouho máte tuto firmu, kdy vás napadlo ji založit a co vás k tomu vedlo?

Firma letos oslavila deset let. Zakládali jsme ji se společníkem v roce 2008, což bylo období krize. Bylo to zdánlivě nejhorší období, jaké pro zakládání podniku mohlo být. Dneska se to ukázalo jako nejsprávnější okamžik, protože v té době jsme mohli hodně pomoci těm firmám, které se nedokázaly s krizí vypořádat, a podpořit je. Otevřelo nám to hned na startu velký potenciál a obchodní příležitosti do dalšího podnikání.

Proč jste si vybrala osobní koučink?

Myslím, že při zakládání to nebyl úplně osobní koučink, co by bylo plnou náplní firmy. Vždy jsem pracovala s lidmi, vlastně i ve svých předcházejících zaměstnáních jsem pokaždé byla v pozici, kdy jsem buď vedla lidi, nebo jsem byla v zajímavých týmech lidí, kteří mohli hodně věcí ovlivňovat. Uvědomila jsem si, že chci vždy věci ovlivňovat. To, co chci ve své práci dělat je, že ji chci dělat nějakým způsobem. Chci rozhodovat o tom, jak věci budu dělat. A chci být schopná nést plnou zodpovědnost za to, jestli ty věci vyjdou dobře, nebo ne. Postupně mě to vedlo k tomuto podnikání. Je pravda, že už někdy v 90. letech jsem měla cestovní kancelář, takže už jsem měla jedno podnikání za sebou. Na jedné straně jsem tedy věděla, do čeho jdu. Na druhé straně to bylo něco úplně jiného. 

Co znamená název New Dimension?

Název New Dimension pro nás na začátku symbolizoval něco nového. Něco, co začíná, něco, co chceme vytvářet spolu s lidmi, kteří do firmy přistoupili jako kolegové. Chtěli jsme otevřít novou dimenzi, to bylo první heslo, které jsme měli. Že otevíráme novou dimenzi. Znamenalo to, že chceme dělat věci jinak, že jsme se chtěli na oblast osobního rozvoje a práci s lidmi dívat jiným způsobem a nabízet tuto novou dimenzi v tom, jak s lidmi budeme pracovat. Pro mě jako pro majitelku to znamenalo, že jsem chtěla tuto novou dimenzi přenést i k nám do firmy. Od začátku jsme budovali tým lidí s tím, že mohou přijít do nové dimenze a najít zde novou seberealizaci a nové uplatnění. Takže nová dimenze znamená něco nového, něco otevřeného, něco, co je bez hranic. A to jak směrem ven k naším klientům, tak i směrem dovnitř k našim zaměstnancům.

Co vás osobně přitahuje na osobním koučinku či osobnostním rozvoji? Jak vás napadlo, že budete poskytovat tyto služby?

Já myslím, že úplný začátek byl v tom, že jsem měla svou manažerskou praxi. Svou první vedoucí pozici jsem měla na vyšší odborné škole Goodwill. V té době jsem měla čerstvě po vysoké škole. Uvědomila jsem si, jak strašně je důležité rozumět lidem. Vidět jejich potenciál a dokázat přes něj lidi vést za těmi cíli, které stanovila ať už škola, firma nebo společnost. Myslím, že v mém druhém zaměstnání, kde jsem osm let řídila vzdělávací společnost, jsem si uvědomila, že ne všichni manažeři dokážou pracovat s potenciálem ostatních lidí. Na druhé straně je zde spousta manažerů, kteří mají velké předpoklady pro to, aby dokázali využívat koučovací styl ve vedení lidi. To mě přivedlo k tomu, že jsme začali tuto oblast rozvíjet. Pak už to šlo tak nějak samo jedno od druhého.

Jaké služby poskytujete vašim klientům? Je to jenom pro jednotlivce, větší skupiny, nebo obojí?

Je to pro obojí, určitě. Za posledních deset let se měnily i služby, které klientům poskytujeme. Někde na začátku jsme opravdu byli společností, která pracovala s osobním rozvojem spíše v té oblasti Soft, tedy měkkých dovedností. Postupem času jsme pochopili, že když lidé pracují se svým potenciálem a rozvíjejí se, potřebují si věci ověřovat na praktických procesech všedních dnů, s nimiž se setkávají ve firmách. Tím vlastně vznikl náš produkt Cooperacion, což je projekt Lidé a procesy. Znamená to, že procesy jsou jen tak dobré, jak dobří jsou lidé v nich. Tento slogan pro nás představuje přístup k tomu, že člověk má na sobě pracovat,  má možnost vždy zkoušet a posouvat to, za co zodpovídá. A to jsou ty procesy.

Vyvíjelo se to za těch deset let, a jak jsem řekla, pracujeme i s jednotlivci i se skupinami. Většinou je to ve firmě tak, že začínáme od majitelů, nebo od výkonného manegmentu, kdy společně tvoříme dlouhodobou strategii. Rozkladem strategie na jednotlivé úrovně řízení ve firmě pak dále mapujeme ty potřeby, které potom vznikají jako rozvojové pro jednotlivé lidi, aby dokázali danou strategii naplnit. Jdeme od celkového návrhu a tvorbu strategie až po rozvoj buďto skupin zaměstnanců napříč celou společností, anebo individuálně jednotlivcům vhodným pro koučink, mentoring nebo konzultační činnosti.

Řekla byste, že po tomto procesu jste úspěšní ve své práci? Máte nějakou zpětnou vazbu z firem, zda se spolupráce zlepšila?

Já si myslím, že jsme úspěšní, protože, že máme stálé klienty, kteří se k nám vracejí. Myslím, že naše práce není užitečná ani přínosná pro firmu, která s námi spolupracuje krátce. Užitek pro firmu je vždy z té dlouhodobé spolupráce. Máme klienty, kteří s námi opravu spolupracují deset let a každým rokem se mění jejich potřeba. Snažíme se podle jejich potřeb učit naše klienty takové věci, které jim potom umožní samostatnost a udržitelnost toho, co je učíme. Jak se mění jejich potřeby, tak se mění i naše nabídka toho, v čem jim můžeme pomáhat.

Možná je znakem úspěšnosti taky to že, náš nejlepší prodejní argument je doporučení klientů. My neoslovujeme klienty samostatně, ale spíše jsme oslovovaní firmami, které získaly doporučení od někoho, kdo byl s námi spokojený. To je asi ta nejkrásnější zpětná vazba. Jinak pracujeme se zpětnou vazbou jako takovou na každém kurzu a na každém workshopu. Při každém koučinku se ptáme, jak jsou lidé spokojení a s čím jim můžeme pomoci.

Ráda bych se vás zeptala na váš projekt na Filipínách, který jste realizovala minulý rok.

Začali jsme tu myšlenku rozvíjet někdy v létě 2017, takže už je to rok od té úplně první myšlenky. Projekt vznikl úplně náhodně na základě mého snu a přání. Před čtyřmi lety jsem poprvé navštívila Filipíny a zjistila jsem, že je to neskutečně krásná země a chtěla bych se tam jednou vrátit. No, a protože nevydržím jenom odpočívat, potřebuju vždy odpočívat a pracovat dohromady, tak jsem se před rokem dala dohromady se dvěma podnikatelkami na Filipínách. Začaly jsme společně budovat vzdělávací aktivity. Společným cílem ale bylo vytvořit fungující vzdělávací společnost s filipínskými lektory. V tuto chvíli je to tak, že vozím lektory z Evropy na Filipíny.

Na začátku své kariéry jste určitě měla nějaké očekávání. Zajímalo by mě, jak se na to díváte teď po deseti letech. Jak se vám daří?

Já si myslím, že vždycky ve své kariéře jsem měla od práce takové očekávání, aby mi dávala smysl. Abych se v práci mohla cítit dobře, abych se tam mohla radovat. Věděla jsem vždycky, že budu chtít pracovat s lidmi, protože mám lidi ráda. Myslím, že New Dimension mě to naprosto naplňuje. To hlavní je, že může New Dimension směřovat tam, kam chci. A to úplně nejlepší je, že dneska už ten směr New Dimensionu neudávám já, nebo Marek ale všichni lidé, kteří jsou v týmu. Máme 17 zaměstnanců a každý z nich sem přišel s nějakým svým snem. Tady se realizuje, a to je asi úplně to nejhezčí. Takže se mi očekávání naplnilo, protože mi práce dává smysl.

Co byste, sdělila novým začínajícím podnikatelům, kteří se snaží realizovat svůj projekt? Podělíte se s námi o nějakou osobní zkušenost ze začátků?

Nejdůležitější je mít svůj sen. Vědět, že něco chci, a jít si za tím. Hledat cestu k vlastnímu štěstí a vlastnímu cíli. A to, že je to strašně pracné a musí to vynášet peníze, to ano. Ale bez toho smyslu a snu to nejde. Alespoň mě to tak připadá.

Naposledy upraveno:
Pro psaní komentářů se přihlašte

Poslední články

Visit the best review site bbetting.co.uk for Bet365 site.

Články podle data

« Červen 2019 »
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Jsme na Facebooku

O portálu

Zpravodajsko-publicistický portál Pres.UPmedia.cz je cvičným médiem, prostorem pro tvorbu studentů oboru Žurnalistika na Katedře mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vznikl (ještě jako bezejmenný projekt) na konci roku 2007 s úkolem nabídnout studentům platformu pro veřejné publikování jejich žurnalistické... číst dál

2015 © Pres.UPmedia.cz - Katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | Joomla SEF URLs by Artio | webmaster: petben.cz

Přihlášení nebo Registrace