Vytisknout tuto stránku
čt., 29. duben 2021 18:21

Nedodělaný dědic s hvězdným potenciálem – Mount&Blade: Bannerlord

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Zdroj: TaleWorlds
Jen zlomek her byl očekávaný v roce 2020 s podobným vzrušením a nadšením, jako právě pokračování legendární hry Mount&Blade: Warband. Turecké herní studio TaleWorlds si dalo opravdu načas, mezi oznámením a vydáním „Bannerlordu“ uběhlo téměř 11 let.

Ačkoliv nyní už nepatřím mezi největší „pařany“, na pokračování legendární hry, u které jsem proseděla během puberty stovky hodin, jsem se nesmírně těšila. Nezaměnitelné a jedinečné herní mechaniky, volné pole působnosti a obří mapa fiktivního světadílu Calradie, to vše se opakuje. Nejdůležitější věci tvůrci zachovali, nebo vylepšili. Bohužel mnoho prvků a součástí Warbandu však Bannerlord (doufejme, že jen zatím) nemá.
Nejvýraznějším zlepšením jsou bitvy. Vývojáři dokázali už tak poměrně kvalitní zpracování středověkých bitev, chování AI jednotek i zvířat a fyziku zbraní a zbrojí ještě více zdokonalit. Naopak dobývání hradů a opevněných měst se zdokonalení nedočkalo, trpí na rozbité textury zdí, nelogickou fyziku a chyby dobývacích strojů, padacích mostů a bran.
Calradie také doznala změn. Je větší, a obývá ji více národů než v předchozí hře. Jenže to spíše uškodilo. Příliš velké množství šlechticů a vládců, mnohdy s nezapamatovatelnými jmény, nepomáhá hráči k vplynutí do příběhů středověké země. Méně je opravdu někdy více. 
Hra si taktéž zachovala jistou manipulativnost. Veškeré úsilí do budování družiny, sbírání zkušeností, reputace, bohatství a cti, stejně jako ve Warbandu, má vyústit na konci hry k ovládnutí celé mapy. Jenže ne vždy se hráč chce stát absolutním vládcem. Někdy se chce stát nejbohatším obchodníkem, nebo nejproslulejším žoldákem. To ale hra nedokáže odměnit.
Otevřenost a nekonečnost hry je její největší silou a také slabinou. Příběh tvoří hráč svými akcemi a rozhodnutími. Pokud hra nedokáže hráči dodat dostatek podnětů, může i přes obrovské množství obsahu nudit po pár hodinách hraní.
Pravděpodobně bych hodnotila hru mírněji, kdyby byla mým prvním setkáním s dílem ze studia TaleWorlds, bohužel laťka je od roku 2009, kdy vzešel na světlo světa Warband, nastavena velmi vysoko. Ale i přes všechny nedodělky, omezení, chyby a předlouhou dobu čekání se na Bannerlord nemůžu zlobit. Tvůrci ještě neskončili s prací, takže se snad můžu těšit na jednou dokonalý Mount&Blade: Bannerlord.

Zobrazeno 638 krát
Naposledy upraveno: čt., 29. duben 2021 19:06
Jane Kotrášů

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste