Aleš Procházka je nepopiratelně významnou osobností prostějovské kultury. Je ředitelem Městské knihovny Prostějov a principálem Divadla Point, na jehož založení se podílel. „Všechno začalo v takovém našem divadelním pravěku. Vrátil jsem se po studiích do Prostějova a Miroslav Ondra byl ještě tenkrát na gymnáziu. Režíroval jsem hru ve škole a Miroslav tenkrát hrál hlavní roli. O pár let později jsme společně vytvořili několik muzikálů a položili tak základy pro budoucí Divadlo Point,“ vysvětluje Aleš Procházka.
V prvních muzikálech hráli lidé z celého města. Později s herci začalo spolupracovat především Gymnázium Jiřího Wolkera. „Impuls na založení divadla přišel od dvou lidí – ředitele Gymnázia Jiřího Wolkera Michala Šmucra, který nám poskytl střechu nad hlavou v morálním slova smyslu, a od Miloše Frosta ze Schola Servisu (firma, která sdílela prostory s Divadlem Point), který nám poskytl střechu nad hlavou ve věcném slova smyslu, když nám vybavil divadlo,“ vzpomíná na začátky divadla Procházka.
Na počátku se ochotníci sice zaměřovali na muzikály, postupem času však Divadlo Point přešlo k inscenacím s komediálními prvky. „Vlastně jsme si vytvořili vlastní žánr a nazvali jsme ho činohreta. Chtěli jsme, aby převažovalo mluvené slovo, ale aby tam zároveň bylo i několik písniček. Také jsme se hodně věnovali improvizaci, pořádali jsme například divadelní kabaretyׅ“ popisuje principál.
V rámci Divadla Point fungují dva dramatické kroužky, které momentálně vede pouze Aleš Procházka. Původně studoval činohru, ale když byl jeho ročník rozpuštěn, přešel na dramatickou výchovu. „Tam jsem poprvé uviděl, že práce s dětmi je fajn a že je to něco, čemu bych se mohl věnovat,“ říká Procházka. Studenti do Pointu přichází od 11 let, podle režiséra by však bylo lepší, kdyby s nimi pracoval již mnohem dříve. „Příprava dětí na hraní je hrozně dlouhá cesta a nejde je jen tak hodit do vody, protože takovým způsobem by nikdy dobré představení nevzniklo. Já bych možná i rád pracoval jen s těmi dospělými, ale zase mi přijde škoda neskloubit všechny generace dohromady. Mají se toho od sebe totiž hodně co učit,“ dodává.
Divadlo Point fungovalo 13 let v budově na Olomoucké ulici, ze které se před rokem a půl vystěhovalo. „Ztratili jsme tak skoro dvě sezóny. Už jsme ale nechtěli v tom „Starém Pointu“ zůstávat, protože jsme byli v neustálé nejistotě kvůli novému majiteli. Teď konečně otevřeme nové prostory a představíme rovnou dvě nové inscenace. Většina divadel sezónu končí, my ji teprve zahájíme a následně hned zase ukončíme,“ říká k současné situaci divadla jeho principál.
Nad odpovědí na otázku, zda by se chtěl divadlu věnovat až do stáří, neváhá. „Je to můj jediný koníček. Už mu nevěnuji tolik času kvůli rodině, ale určitě si ho ponechám. Zastávám názor, že chlap bez koníčku je chlap k ničemu, který se věnuje jen pivu a televizi.“ uzavírá Aleš Procházka.