út., 22. červen 2021 15:57

Olympijská revoluce! E-sport míří na Olympiádu

Virtuální Olympijská Série Virtuální Olympijská Série Zdroj: International Olympic Committee
Ostrava – před více než sto lety zakládal baron Pierre de Coubertin novodobé Olympijské hry. Tehdy doufal v obnovení myšlenky olympioniků antického Řecka. Olympijské hry se ovšem v průběhu let vyvíjeli více a více. První zlom přišel v roce 1924, kdy se konaly první zimní olympijské hry, dalším bylo konání zimních olympijských her v Lillehameru v roce 1994 již po dvou letech a oddělení letních a zimních olympijských her. Nyní tu možná máme třetí milník. V Tokiu 2020(1) bude představen e-sport ve formě Virtuální Olympijské Série.

Virtual Olympic Series

Nově vzniklý doprovodný program, který bude součástí před programu Olympijských her v Tokiu v červenci tohoto roku. Soutěžit se bude v 5 disciplínách a zatím není zcela jisté, zda se za vítězství budou udělat medaile. Jisté však je, že se bude soutěžit ve virtuálním baseballu, plachtění, motorsportu, cyklistice a také ve veslování.
Virtuální Olympická série se bude konat od 13. května do 23. června a předseda olympijského výboru Thomas Bach se k nim vyjádřil takto: „Virtuální Olympijská série je nová, unikátní Olympijská digitální forma a zkušenost, která míří na mladší publikum a posiluje tak propojení s novým diváctvem díky zapojení virtuálních sportů“.
Co však může být pro některé zklamání je fakt, že se v tomto programu neobjeví některé nejznámější a nejpopulárnější hry. Rozhodnutí vybrat těchto 5 her je někdy vnímáno při nejmenším rozporuplně. Obzvláště pak u baseballu. Bohužel fanoušci nepopulárnějších her jakými jsou League of Legends, Fortnite, Counter-Strike: Global Offensive či FIFY si budou muset počkat minimálně do her V Paříži v roce 2024, ale ani tam se jich nemusí dočkat.

 

Zwift
Zwift je zástupce cyklistického simulátoru. Jedná se masivně multiplayerovou hru. Tedy o hru, kde proti sobě závodí stovky až tisíce závodníků na jednom serveru. Hry od Zwiftu může hrát každý, kdo má doma běžecký pás (běžecká hra) či speciální uzpůsobení pro cyklistické závody. Pro ty potřebujete své vlastní kolo, které zkombinujete s tzv „trainerem“, takže ve výsledku budete šlapat na vlastním kole, které nemá zadní kolo a místo něj je tento „trainer“. Následně pak závodníci šlapou a závodí proti ostatním přes online server zwiftu, který vypočítává jejich rychlost na základě jejich kilowattového výdeje. Tato soutěž bude probíhat pod hlavičkou mezinárodní cyklistické unie (UCI).

Závodník ve virtuální cyklistice

 

eBaseball Powerful Pro Baseball 2020
Další hrou je již zmiňovaný baseball, který nebyl přijat zrovna vřele. Nejedná se totiž o simulátor s tradicí jako je třeba „MLB the show“, který vychátí každoročně od vydavatele EA Sports, ale hru určenou speciálně pro konzole Nintendo. Jde o japonskou hru, která neměla ve světě příliš úspěchu. Mnoho lidí kritizovalo zařazení hry mezi Olympijské kvůli její grafiky. Baseballisté nemají tělo propojeno s nohami, mají hlavu větší než tělo a celkově hra působí až příliš pro děti. Tuto soutěž zaštiťuje Světová Baseballová a Softballová Korporace (WBSC)

Virtuální baseball


Gran Turismo sport
Hra od japonských vydavatelů Polyphony digital byla vydána v roce 2017 a bude zástupcem motorsportu. Samotné závodění je rozděleno do dvou etap. První etapa bude otevřená kvalifikace, kde se může přihlásit každý a bude záležet na zajetých časech v režimu „free trial“, tedy zajetí kola na čas. Ti nejlepší se pak utkají ve finálovém závodě, který bude pod hlavičkou mezinárodní automobilové federace (FIA). Jednotlivá závodní auta pak budou mít na kapotě vlaječku své země.

Připravovaný motoristický závod

 

Virtual Regatta
Virtual Regatta je, jak již název napovídá, virtuální jachtařský simulátor. V Olympijské virtuální sérii se tak dostane i na milovníky moří. Tuto hru hraje přes milion uživatelů. Olympijském závodu se pak bude plachtit na jachtě z místa posledních letní olympijských her – Ria de Janeira v Brazílii do Současné destinace, tedy Tokia v Japonsku.

Závody v plachtění

 

Veslování
Virtuální veslování, tak jak bylo zařazeno nelze považovat za e-sport. Může se připojit každy, kdo doma vlastní veslařský trenažér a následně se přihlásí do různých cvičení a tratí od Olympijského výboru. Nekoná se žádná soutěž a nikdo nebude korunován vítězem. Celá akce je propojena s charitativní činností na podporu „Olympic refuge foundation“.

Zobrazeno 1012 krát
Naposledy upraveno: po., 28. červen 2021 15:28
Pro psaní komentářů se přihlaste