Jaký byl Milan Fashion Week 2020 aneb týden plný luxusu a překvapení

Ohodnoťte tento článek
(1 Hlasovat)
Podzimní kolekce Versace 2020
Podzimní kolekce Versace 2020 Zdroj: zdroj: The New York Times Style Magazine
Mezi všemi týdny módy různých světových metropolí je právě ten milánský jeden z nejočekávanějších. Nejpřednější italské značky tradičně představovali své kolekce podzim/zima od 18. do 24. února, přičemž přirozeně nechyběla jména jako Fendi, Versace nebo Prada. Jako každý ročník byl i tento plný překvapení. To největší z nich ovšem nepocházelo z řad návrhářů, nýbrž dorazilo nečekaně v podobě strachu způsobeného koronavirem.

Celé dění Fashion Weeku můžeme shrnout do tří velkých událostí: vyhlášení jedné z potenciálně nejrevolučnějších spoluprácí moderních dějin módy, průlomového odstranění genderových mantinelů a přehlídky uskutečněné historicky poprvé bez přítomnosti publika. 

Právě zmíněná Prada, v čele s legendární sedmdesátiletou ředitelkou Miucciou Prada, oznámila spojení svých sil s Rafem Simonsem. Simonsovo jméno je nejčastěji spojováno s jedinečným pojetím pánského oblékání. Spojuje totiž konzervativní styl se svěžími směry soudobých teenagerských subkultur, čímž působí nadčasově a dává často striktnímu pohlížení na maskulinitu novou perspektivu. Simons bude stejně jako Miuccia kreativním ředitelem a na směřování vývoje značky budou mít ekvivalentní podíl. První výsledky tohoto nadějného spojení zkušeností s novými vizemi uvidíme během podzimních přehlídek na sezónu jaro/léto 2021.


Druhá největší událost Fashion Weeku přišla již méně překvapivě. Móda odjakživa zrcadlí náladu ve společnosti, nyní konkrétně v souvislosti s volností osobního projevu úzce spojenou s ignorováním genderových stereotypů v oblékání. Proto není divu, že jsme na molech mohli často vidět mužské modely v oblečení s prvky dříve vhodnými pro pouze něžné pohlaví, a naopak. Módní dům Versace dokonce spojil své dámské a pánské kolekce do jedné společné přehlídky, čímž poslal módnímu světu jasnou zprávu o své firemní politice založené na rovnosti obou pohlaví a naprosté kreativní volnosti. Navíc tento krok může předznamenat zrušení tradice během módních týdnů, a to nejdříve prezentovat pánskou, a až následně dámskou kolekci.


Poté přišel konec týdne, kdy počet nakažených koronavirem začal v Itálii rapidně vzrůstat. Účinkující museli přijít s rychlým a hlavně efektivním řešením, co dál, přičemž nejlépe situaci vyřešil Giorgio Armani, který po uzavření přehlídky veřejnosti odvysílal celou show živě přes internet. Show se tak dostala k tisícům fanouškům módy a udělala své značce okamžitou reklamu. Profit z ní může Armani vložit například do své čerstvě otevřené prodejny v Miláně.


A na jaké trendy se v nadcházejících měsících můžeme díky Milan Fashion Weeku těšit? V budoucnu budou na věšácích v obchodech stále dominovat oversized kabáty, mikiny i kabelky, přibyde ještě více volánů, třásní a v neposlední řadě svetrů a kůže všech druhů, barev a velikostí. Také si nezapomeňte připravit teplé punčochy, comeback minisukní je nenávratně tady.

Naposledy upraveno:
Pro psaní komentářů se přihlašte

Poslední články

Visit the best review site bbetting.co.uk for Bet365 site.

Články podle data

« Květen 2020 »
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Jsme na Facebooku

O portálu

Zpravodajsko-publicistický portál Pres.UPmedia.cz je cvičným médiem, prostorem pro tvorbu studentů oboru Žurnalistika na Katedře mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vznikl (ještě jako bezejmenný projekt) na konci roku 2007 s úkolem nabídnout studentům platformu pro veřejné publikování jejich žurnalistické... číst dál

2015 © Pres.UPmedia.cz - Katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | Joomla SEF URLs by Artio | webmaster: petben.cz

Přihlášení nebo Registrace