Recenze: Love, Death & Robots – animák, jaký svět ještě neviděl

příklady rozdílné animace LD&R
příklady rozdílné animace LD&R Zdroj: zdroj: Screen Rant
Love, Death & Robots je série 18 krátkých, animovaných filmů. Série je multižánrová, od komedie, hororu, science fiction až po thrillery. Každý díl využívá jiného stylu animace, každý je však svým způsobem dechberoucí. Jak si pustíte první díl, série vás chytí a nepustí.

Love, Death & Robots (dále jen LD&R) spadá pod platformu netlflix a stojí za ním režisér David Fincher. Ten má na kontě reklamy například pro coca-colu a videoklipy pro skupiny jako jsou Rolling Stones nebo Aerosmith. Mezi jeho nejznámější filmy patří Klub rváčů (1999) nebo Sedm (1995).

Samotné LD&R je unikátním počinem. V sérii 18 krátkých filmů (průměrně 12 minutových) sledujeme například cestu tří robotů přes zničené lidské město, boj o život v nulové gravitaci nebo jak by to vypadalo, kdyby svět ovládl jogurt. Nutno zmínit, že LD&R je 18+ a většina dílů je označena jako NSFW (not safe for work) – především kvůli mužské, ženské, a dokonce i démonské nahotě. Když se nejedná o nahotu, je třeba si dávat pozor na explicitní záběry krve, trhání končetin a dekapitace. Trocha krve ale nikdy nikoho neodradila. K perfektním zápletkám si připočtěme stejně tak perfektní soundtrack a máte mistrovské dílo.

Některé z filmů měly již existující předlohu. Třeba, scénář k filmu „Sonnies Edge“, příběh dívky, která se účastní soutěže v bitvách geneticky upravených monster, byl inspirován stejnojmennou povídkou z knihy „Druhá šance v ráji“ od Petera F. Hamiltona. Za animací každého dílu stojí jiný tým animátorů z různých koutů světa. Polský „Platigue Image“, Maďarští „Digic Pictures“ a starý známý „Sonic Pictures“.

Můj nejoblíbenější je „The Witness“, příběh slečny, která se stane svědkem vraždy a vrah ji pronásleduje přes celé město. Zajímavě zpracovaný thriller, který končí časovou smyčkou a vy budete lapat po dechu překvapením. Negativně se vyjádřit nemůžu ani k jednomu dílu. U některých kvalita zápletky kolísá, některé by si zasloužili více času, některé méně. Celkově se jedná ale dobře zpracovaný seriál.

Hodnocení 95%