ne., 10. duben 2022 18:46

RECENZE: Moon Knight je zatím velmi netradiční a zajímavou marvelovkou

Moon Knight v podání Oscara Isaaca Moon Knight v podání Oscara Isaaca Zdroj: Disney+
30. března měl na Disney+ premiéru první díl seriálu od studia Marvel - Moon Knight. Je to vůbec první seriál Marvel Studios, který neobsahuje žádné dříve zavedené postavy. Do této doby byly vydány dvě epizody a zatím se vydává velmi zajímavým směrem, na který nejsme od Marvelu zvyklí.

Seriál se zaměřuje na Stevena Granta, obyčejného prodavače v muzeu, který začne mít výpadky paměti a celý jeho život se začne komplikovat. Zjistí totiž, že trpí disociativní poruchou osobnosti a že ve svém vlastním těle není sám. Své tělo totiž sdílí s osobou Marca Spectora, kterému byly svěřeny nadlidské schopnosti egyptským bohem Měsíce Chonsuem. Zatímco se nepřátelé Stephena a Marca přibližují, oni musí vyřešit působení svých identit, aby se tak mohli co nejlépe potýkat s tajemstvími starých egyptských bohů.

Hlavní roli Moon Knighta zatím skvěle ztvárňuje Oscar Isaac, který s přehledem dokáže popsat vlastnosti obou svých identit. Není to však poprvé, kdy Oscar Isaac hraje postavu Marvelu. Objevil se jako záporák ve filmu X-Men: Apokalypsa, shodou okolností hrál egyptského mutanta, a také se objevil v potitulkové scéně filmu Spider-Man: Paralelní světy, a to jako Spider-Man 2099. Ten bude hlavním záporákem v připravovaném pokračování Spider-Man: Across the Spider-Verse, který budeme moct vidět již tento rok v kinech.

První epizoda seriálu očekávaně neodkryla všechny karty na stůl. Postupně zjišťujeme, kdo je Steven Grant a společně s ním začneme objevovat jeho druhou identitu. Také se prvně setkáváme s padouchem Arthurem Harrowem, kterého ztvárňuje Ethan Hawke. Vykreslení osobnosti Stevena Granta probíhá za přispění lehce hororové atmosféry, doplněné specifickým humorem, na který nejsme od Marvelu zvyklí, jako například vtipný odkaz na film Avatar. V poslední scéně epizody se do hlavní role dostává Marc Spector, který nám za přispění výborného zvukového doprovodu ukazuje, jak egyptský hrdina vypadá. Snad jediné, co se dá pilotní epizodě vytknout, jsou některé CGI efekty, jako například zobrazení padajícího dříví.

Téměř všichni se shodují, že Moon Knight je značně jiný než ostatní marvelovky. Je více temný a akční scény obsahují více násilnosti než normálně. I přes to, že je zde skupina lidí, kteří si myslí, že je Moon Knight už teď nejlepší marvelovskou sérií, ostatní ještě s finálním hodnocením počkají. Uvidíme tedy, jak bude tento seriál hodnocený po poslední šesté epizodě. První dvě epizody však naznačily směr, který bude velmi zajímavé sledovat.

Zobrazeno 553 krát
Naposledy upraveno: čt., 14. duben 2022 22:04