po., 21. říjen 2019 21:43

Recenze: To Kapitola 2

Klaun Pennywise Klaun Pennywise Zdroj: www.warnerbros.com
Druhý díl slavného snímku To z roku 2017 je v kinech. Adaptace knihy Stephena Kinga o vražedném klaunovi ztvárnil režisér Andy Muschietti. Divácký zájem byl po prvním dílu, nejvýdělečnějším hororu všech dob, obrovský. Splnil ovšem očekávání natěšených fanoušků nebo se stal nezajímavým snímkem, který lehce zapadne mezi ostatní filmy hororového žánru?

Klaun Pennywise se po sedmadvaceti letech vydává na další krvavou misi, členové Klubu smolařů se tedy sjedou zpět do rodného Derry aby ho zničili. Zlo v podobě děsivého klauna ztvárněného Billem Skarsgardem vylezlo z kanálu a pojídá nevinné obyvatele města. Samotný lidský klaun ovšem ve dvou a půl hodinovém filmu nedostal příliš prostoru a nahradila ho spousta digitálních příšer, které ve výsledku působily často až trapně.

Herecké výkony, o které se zasloužili například James McAvoy, Jessica Chastain nebo Bill Hader z Klubu smolařů snímek drží nad vodou. Jejich mladé podoby, které jsme mohli vidět v prvním dílu tentokrát mnoho prostoru nedostaly, což se dalo očekávat. Postavy ale mají hloubku a každé je věnován dostatek času pro vykreslení jejich traumat, které si nesou z dětství.

Režisér Andy Muschietti se s dějovou linií podle románu Stephena Kinga popral slušně. Vedle příběhu zasazeného do současnosti se setkáváme s retrospektivou do dětství hlavních postav a sledujeme spojitosti s jejich úlohou zničit vraždícího klauna. Film vás z prvnu upoutá a naladí děsivou atmosféru. Ta se ovšem při sledování pomalu, ale jistě vytrácí. Úplné a srozumitelné vysvětlení odkud vlastně ono vraždící monstrum pochází nám jako divákovi nebylo sděleno, i přesto, že jakousi nápovědu dostaneme.

Kinosál se při sledování snímku často otřásal smíchy. Tvůrci se snažili zakomponovat vtipné až groteskní scény, které občas opravdu fungovaly. Ve spoustě děsivých momentů však byla snaha spíše zoufalá a často zkazila jak atmosféru zla, tak samotný vtip. Film tak chvílemi působil jako béčkový thriller, kdy všechny hlavní postavy dopadnou „zloducha“ a vše bude zase jak má být, romantickou scénu k tomu a pohled na pětici spokojených kamarádů, vzdalujících se při západu slunce. V podstatě takhle závěr opravdu vypadá, jen se počet přátel zredukoval na čtyři.

Pokud tedy očekáváte rafinovaný horor a kvalitní filmový zážitek, nejspíš se úplně nedočkáte. Herecké zpracování je díky obsazení výborné, takže minimálně po této stránce můžete čekat dobré výkony. Snímek se snažil držet knižní předlohy Stephena Kinga, ovšem ve filmovém zpracování působí trochu kostrbatě a neohrabaně, ani trochu děsivě. Zklamáním byl takzvaný „digitální bordel“ v podobě počítačových efektů i lekací scény a po dvou a půl hodinách v kině byl konec zbožným přáním.

Hodnocení: 60 %

Zobrazeno 1373 krát
Naposledy upraveno: čt., 24. říjen 2019 17:15