ne., 12. květen 2019 21:12

Recenze: Úniková hra

Snímek z filmu Úniková hra Snímek z filmu Úniková hra Zdroj: www.falcon.cz
S únikovými hrami se u nás, i po světě, roztrhl pytel. A tak bylo jen otázkou času, kdy někoho napadne přijít s takto tématicky laděným filmem. Už od prvních trailerů se film podobá hororům ze série Saw či Kostka, ovšem takovým hitem nejspíše nebude, jedná se o popcornový thriller. I přesto nás čeká příští rok druhý díl.

Snímek je klasický escape horor, kdy šestice cizinců dostane vstupenku do únikové hry, která výherci slibuje milion dolarů. Hra začíná v čekací místnosti a účastníci rychle zjišťují, že to není běžná úniková hra. Parta neznámých lidí se musí společně dostat ven pomocí indicií a klíčů. Herecké výkony nejsou špatné, ovšem žádný z herců nemá příliš prostoru na to se ukázat a zapsat tak divákovi do paměti.

Film je v podstatě malý hrorový zázrak, jelikož se tvůrcům podařilo z devítimilionového rozpočtu vytvořit stodevatenácti milionový snímek. Vizuálně je to kvalitní podívaná a únikové místnosti jsou velmi dobře propracované. Avšak do dějin se Úniková hra nejspíš nezapíše. Divák nemá čás vybrat si svého hrdinu a fandit mu při unikání smrti. První polovina filmu navnadí na trhák a čekáte na vtáhnutí do děje, to se ovšem nekoná a divák ani nestihne zaregistrovat příběhy všech postav. Od poloviny filmu už není ani prostor pro přemýšlení, ať už nad šiframi a indíciemi v jednotlivých „pokojích“, nad příběhem samotným nebo nad osudem (zbylých) postav, které pomalu ale jistě přichází o život všechny. Stačilo by ubrat postavu či dvě, nebo jednu únikovou místnost a divák by se mohl více ztotožnit se svým hrdinou. Můžeme vidět jeden nečekaný zvrat za druhým, což ale příliš nemění docela průhlednou zápletku. Při rozuzlení může divák nahlédnout do zákulisí tvorby únikových her, což je originální náhled za oponu, za kterou se schovává velká organizace, která se tímto druhem zábavy baví. Odhalením tvorby hry nechali t vůrci prostor pro pokračování děje v dalším dílu, který by měl vyjít na jaře příštího roku.

Pokud hledáte oddechový thriller, u kterého si nebudete muset zakrývat oči kvůli krvavým scénám a který vás nechá večer vklidu usnout, aniž byste měli noční můry, jste na správné adrese. Je to odpočinkový snímek, který nenudí ani vteřinu, ale zároveň si nezavaříte vaše mozkové závity. Nečekejte oscarový filmový zážitek, ani zápletku jako z Sharlocka. Jedná se o originální popcornovovou jednohubku na večer.

Hodnocení: 65%

Obsazení

Režie: Adam Robitel