Zakladatel prvního českého carsharingu promluvil k olomouckým studentům

Ohodnoťte tento článek
(0 hlasů)
Zakladatel Autanapůl Michal Šimoník
Zakladatel Autanapůl Michal Šimoník Zdroj: autonapul.org
Olomouc – Mladí ekonomové hledají moderní formy podnikání. Podněty dostávají na přednáškách a besedách s úspěšnými českými podnikateli. Tím prvním bylo pondělní setkání se zakladatelem prvního českého carsharingu Michalem Šimoníkem na Katedře aplikované ekonomie.

Se svými studenty připravila olomoucká Katedra aplikované ekonomie první zábavně-vzdělávací přednášku. Šlo o besedu se zakladatelem českého carsharingu Autanapůl Michalem Šimoníkem. „Hledali jsme organizace, které se svým modelem fungování snaží jít proti klasickému systému, ve kterém je hlavním cílem zisk. Zrovna u Autanapůl je cílem společenský přínos a zisk je vedlejší, ale samozřejmě ho také generují,“ přiblížil ideu sérií přednášek jeden z pořadatelů Matěj Kameník.

Michal Šimoník začal realizovat kreativní nápady už během studia vysoké školy. Se spolužáky nastartoval projekt Inkubátor, který pomáhal a stále pomáhá mladým podnikatelům. Od roku 2008 už se řidiči mohli zapojit do Carsharingu, ze kterého později vzniklo Autonapůl. „Nejdříve si uživatelé jen osobně předávali klíče od auta, z ruky do ruky. Čím víc lidí ale myšlenka nadchla, tím nepraktičtější to bylo,“ doplnil jeho zakladatel.

Bude i elektroauto

Jak Michal Šimoník vysvětlil, většina uživatelů jede z jednoho města do druhého vlakem, kde může během cesty pracovat a auto si vypůjčí jen na "pojíždky" po centru. Teď už funguje klasický rezervační systém, auto je možné si zamluvit i pár minut před vyzvednutím. „Pomocí aplikace si auto odemknete a klíče už jsou uvnitř,“ vysvětlil Šimoník systém, který zároveň zabraňuje krádežím. Zakladatel popisoval i vznik samotného vozového parku. Nejvíce aut jezdí v hlavním městě a Brně. Druhé vozidlo už se ale přesouvá i do Olomouce. Nejčastější značkou je prý Škoda, firma zárovň sjednává i první elektroauto.

Katedra se chystá pořádat podobné besedy častěji, nejen studentům ekonomie totiž poskytují inspiraci na nové formy podnikání a širší pojetí ekonomie v praxi. A nezasvěcené duše bez smyslu pro čísla si více užijí praktické stránky akcí, v tomto případě ukázku reálného „auta napůl“, přímo v praxi tedy vyzkoušení funkčnosti celého systému. 

Naposledy upraveno:
Pro psaní komentářů se přihlašte

Poslední články

Visit the best review site bbetting.co.uk for Bet365 site.

Články podle data

« Duben 2018 »
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Jsme na Facebooku

O portálu

Zpravodajsko-publicistický portál Pres.UPmedia.cz je cvičným médiem, prostorem pro tvorbu studentů oboru Žurnalistika na Katedře mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vznikl (ještě jako bezejmenný projekt) na konci roku 2007 s úkolem nabídnout studentům platformu pro veřejné publikování jejich žurnalistické... číst dál

2015 © Pres.UPmedia.cz - Katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | Joomla SEF URLs by Artio | webmaster: petben.cz

Přihlášení nebo Registrace