út., 18. červen 2013 19:28

Recenze: Velký Getsby

Tentokrát se filmová adaptace románu Francise Scotta Fitzgeralda dostala do rukou režiséru Buzi Luhrmannovi. A podobně jako u jeho snímku Moulin Rouge, jde především o spektakulárnost. Snímek i v jiných ohledech Moulin Rouge značně připomíná. Jak příběhem o nenaplněné lásce, tak především v ukázce okázalosti dané doby – noblesní kostýmy, diamantové šperky (v případě filmu Velký Gatsby snad nejíce vydělali právě Tiffany a Prada). Výprava byla vskutku bez chyby, ale bohužel trochu překryla hlavní myšlenku románu.

Podobně jako Moulin Rouge je snímek také vyprávěním, tentokrát je vypravěčem třetí osoba. Tobey Maguire v roli vypravěče, Daisiina bratrance Nicka Carrawaye, nijak zvlášť nezazářil. Naopak představitel Jaye Getsbyho, Leonardo DiCaprio, je v této roli naprosto nepřekonatelný.  Věříte mu jak jeho šarmantní vystupování při velkolepých večírcích v jeho sídle, tak také naivitu a důvěřivost se kterou doufá v naplnění své lásky k Daisy.

Dalo by se říci, že ostatní postavy poněkud zastiňuje. Co se týče hlavní ženské role – Daisy ztvárnila herečka Carey Mulliganová. Herečka zářila především svým půvabem. Pokud bych román neznala, podle snímku bych nepoznala, jestli Daisy chová ke Getsbymu stejné city jako kdysi, nebo jestli je spokojená se svým záletným avšak bohatým manželem Tomem Buchanonem (Joel Edgerton).

Tvůrci se spíše soustředili na vizuální pojetí tohoto jazzového románu, což na jeho obsahové kvalitě lehce ubralo. Ale i přesto doporučuji snímek shlédnout. Přinejmenším kvůli Leonardu DiCapriovi, který s časem vyzrává.

Zobrazeno 2419 krát
Naposledy upraveno: út., 2. prosinec 2014 21:45