čt., 30. duben 2015 18:11

Kingdom Come: Deliverance - k počítači usedají i ti, které bavil dějepis

Matěj Vetešník
Žánr RPG (hry na hrdinu) s tajemným nádechem středověku se těší v hráčské komunitě nemalé popularitě. Zažít alespoň přes virtuální realitu obrazovky počítače nebo konzole drsný svět fantasy středověkých bitev, legendárních rozhovorů s herními postavami si vyzkoušel asi každý opravdový hráč her.

 

RPG dal světu takřka neomezené možnosti volného pohybu po herní ploše a rozmanitost úkolů a lokací. Zápletka byla svázaná příběhem o mladém a nadaném bojovníkovi s nadlidskými schopnostmi nebo dovedností povolat si na svou pomoc mytické bytosti či kouzla a čáry.

Herní vývojář Daniel Vávra, otec světoznámé české herní série Mafia a Mafia II, přišel s poněkud odlišným chápáním konceptu gotických RPG. V chystané hře Kingdom Come: Deliverance z ryze českého studia Warhorse nebudou hrát kouzelné formule žádnou roli.

Realistické prostředí českého venkova počátku patnáctého století si klade za cíl zaujmout hráče zhýčkaného voděním za ručičku a poskytováním tisíců magických kejklí. Kingdom Come bude dle slov vývojářů nahlížet na gotiku z úplně jiného pohledu. Děj bude syrový a realistický stejně jako doba, v níž se odehrává. Na hlavního hrdinu nebudou čekat davy postav v nesnázích, kterým on jakožto deus ex machnina pomůže a během hry se promění ve spásného proroka celé země.

Hrát se bude za syna chudého kováře, jehož domov lehl popelem a on se vydává hledat štěstí do světa. Bude jen na šikovnosti hráče, zda zůstane jeho virtuální svěřenec venkovským "balíkem", nebo se náročnými rozhodnutími maximálně nelineární hry vyšvihne až do vyšších společenských stavů. Hlavní bude naprostá volnost. Žádné předepsané skripty, jen reálný všední život. Ke slovu se proto dostane nejen meč, ale zakusí i umění vyjednávat a dokázat splnit potřeby lidí v pravý čas.

Vzhledem k maximálnímu důrazu na realističnost je nejpravděpodobnější, že činy ve hře alespoň ze začátku hrdinovi mnoho grošů do mošny nepřinesou. Hra si to ostatně ani neklade za cíl. Důležité bude hlavně pochopit myšlení člověka žijícího v nesnadném roce 1403. V době předcházející masivní morové epidemii. V době, kdy byly myšlenky Jana Viklefa shledány pražskými univerzitními učenci jako kacířské a zavrženíhodné. Napětí obcházející dřevěná stavení v podobě hrozící občanské války prověří, jak dobře dokážete přežít. A je jedno, zda budete i přes hrozbu šibenice krást vše, co uvidíte, zda budete cestovat od vesnice k vesnici s cílem pomáhat lidem nebo se dáte na dráhu bojovníka po boku královského vojska. To vše bude pohánět CryEngine 3, díky němuž bychom si měli vychutnat grafické orgie i na průměrných počítačových sestavách.

Samotná postava nebude omezena žádnými předem určenými atributy (bojovník/léčitel apod.). Budeme ovládat skutečný charakter s dobrými i špatnými lidskými vlastnostmi, které se rozvinou podle toho, jak se zachováme v průběhu hry. Za zmínku stojí unikátně detailní variabilita oblečení, údajně bude možné mít na sobě až pět vrstev oblečení v desítkách možných kombinací barev i střihu.

Mnozí tvrdí, že Kingdom Come: Deliverance bude jen nudná zívačka nemotorně se snažící přiučit nerdy sedící celé dny u obrazovek něčemu z historie. Můj názor je takový, že bychom neměli rozhodně předem házet halapartnu do žita. Kingdom Come se může s trochou štěstí zařadit mezi české herní skvosty, jako jsou již více než deset let tituly Operace Flashpoint, Vietcong nebo Mafia.

Vyplatí se počkat do konce roku, kdy vyjde první díl této nadějné gotické trilogie.

 

Zdroj obrázku: Kingdomcome.cz

Zobrazeno 2052 krát
Naposledy upraveno: čt., 30. duben 2015 20:36
Pro psaní komentářů se přihlaste