Chorály jako gró
Album začíná ikonickými zpívanými chorály, jejichž melodie pravidelně zaznívají na sportovních utkáních, ať už fotbalových nebo hokejových. Samotné chorály se přenáší i do Rohonyho zpívaného projevu a flow, které je mnohdy až hospodsky utahané. Na rozdíl od předchozího alba Superfly je HOOOTS méně rapové a sází na jakousi chytlavost davových popěvků a jednoduchých melodií, které se člověku vryjou do paměti lusknutím prstu, a to i nechtěně.
Rozmanitý mdmx
HOOOTS mělo původně obsahovat skladeb 11 namísto 10. Po pár dnech od uvedení alba na streamy zmizla píseň Ďábel a syn, což byl cover stejnojmenné skladby od skupiny Kabát s obohacením o Rohonyho text. Ten o něm napsal, že je jeden z nejlepších, který kdy napsal. O 7 tracků se produkčně postaral Rohonyho dvorní producent mdmx. Ten vytvořil beaty plné hudebních nástrojů, ať už jde o piano, baskytaru, nebo dokonce dudy, které tvoří rytmus na skladbě Fotbalovej swag, která je chorálovým klimaxem této desky a která bude pravděpodobně tvořit nástupovku Rohonymu na další rok. Na featy si Rohony navíc pozval Sebastiana, který mu zpívá refrén na charismatické skladbě Blue moon, a Sergeie Barracudu rapujícího na skladbě Connor Bedard, na kterém se společně s Rohonym postarali o samotný beat. Na něm stojí za zmínku především ikonické Sergeiovy bicí a ad libs.
Óda na vydřený úspěch
Track 10vpoli, je nejrapovější část celého projektu. Instrumentál, který mdmx ke skladbě vytvořil, je jeden z nejunikátnějších ze všech 10 produkcí. Surový a industriální beat, který je doplněn kovovými ranami a jemnými rolničkami, naprosto skvěle podtrhuje Rohonyho přednes, který se velice podobá atmosféře alba Arpar. To je známé pro svůj tvrdý a nekompromisní nádech. Rohony se ve skladbě otevírá a ve zkratkách předhazuje různé typy trápení z minulosti, především zmiňuje své působení ve fotbale a jeho „zapadnutí“ do tuzemské scény. Zároveň si je ale vědom svého úspěchu, který si budoval roky, a tak nechává ve skladbě promlouvat své ego, ovšem sofistikovaně a nenuceně.
Na albu měl být také přítomný slovenský rapper WEN, ovšem časové komplikace spolupráci neumožnily.
Na poslední skladbě s názvem Igor, která je věnována zesnulému členu rodiny, Rohony dokonce brečí. Sám v podcastu Jonáše Zbořila uvedl, že album je pro něj velmi emotivní a jeho tvorba s ním hýbe. Nálady na desce se mísí. Dostane se nám tvrdého rapu, romantických i smutných a emotivních textů, ale taky hospodských odlehčených melodií a popěvků doplněné o skotské dudy. Rozhodně se tedy nejedná o Rohonyho konzitentní počin, ovšem hudebně míří spíše na novější vlnu fanoušků. Nová deska na ně zřejmě udělá větší dojem než na posluchače, kteří ho znají z raných alb jako Australian Open 2016.