Celé dění Fashion Weeku můžeme shrnout do tří velkých událostí: vyhlášení jedné z potenciálně nejrevolučnějších spoluprácí moderních dějin módy, průlomového odstranění genderových mantinelů a přehlídky uskutečněné historicky poprvé bez přítomnosti publika.
Právě zmíněná Prada, v čele s legendární sedmdesátiletou ředitelkou Miucciou Prada, oznámila spojení svých sil s Rafem Simonsem. Simonsovo jméno je nejčastěji spojováno s jedinečným pojetím pánského oblékání. Spojuje totiž konzervativní styl se svěžími směry soudobých teenagerských subkultur, čímž působí nadčasově a dává často striktnímu pohlížení na maskulinitu novou perspektivu. Simons bude stejně jako Miuccia kreativním ředitelem a na směřování vývoje značky budou mít ekvivalentní podíl. První výsledky tohoto nadějného spojení zkušeností s novými vizemi uvidíme během podzimních přehlídek na sezónu jaro/léto 2021.
Druhá největší událost Fashion Weeku přišla již méně překvapivě. Móda odjakživa zrcadlí náladu ve společnosti, nyní konkrétně v souvislosti s volností osobního projevu úzce spojenou s ignorováním genderových stereotypů v oblékání. Proto není divu, že jsme na molech mohli často vidět mužské modely v oblečení s prvky dříve vhodnými pro pouze něžné pohlaví, a naopak. Módní dům Versace dokonce spojil své dámské a pánské kolekce do jedné společné přehlídky, čímž poslal módnímu světu jasnou zprávu o své firemní politice založené na rovnosti obou pohlaví a naprosté kreativní volnosti. Navíc tento krok může předznamenat zrušení tradice během módních týdnů, a to nejdříve prezentovat pánskou, a až následně dámskou kolekci.
Poté přišel konec týdne, kdy počet nakažených koronavirem začal v Itálii rapidně vzrůstat. Účinkující museli přijít s rychlým a hlavně efektivním řešením, co dál, přičemž nejlépe situaci vyřešil Giorgio Armani, který po uzavření přehlídky veřejnosti odvysílal celou show živě přes internet. Show se tak dostala k tisícům fanouškům módy a udělala své značce okamžitou reklamu. Profit z ní může Armani vložit například do své čerstvě otevřené prodejny v Miláně.
A na jaké trendy se v nadcházejících měsících můžeme díky Milan Fashion Weeku těšit? V budoucnu budou na věšácích v obchodech stále dominovat oversized kabáty, mikiny i kabelky, přibyde ještě více volánů, třásní a v neposlední řadě svetrů a kůže všech druhů, barev a velikostí. Také si nezapomeňte připravit teplé punčochy, comeback minisukní je nenávratně tady.