Millane Al-Masoud, za svobodna Friesen, je třiadvacetiletá influencerka, modelka a podnikatelka pocházející z Berlína. Na svých sociálních sítích sdílí převážně příspěvky týkající se módy, víry a osobního rozvoje. Díky obrovskému úspěchu dnes spolupracuje s proslulými značkami jako Prada, Dior nebo L’Oréal Paris, jejichž produkty prezentuje svým 7,1 milionu sledujících na TikToku. V roce 2022 představila ve spolupráci s About You svou vlastní značku Millane The Label a uvedla na trh první kolekci. Na internetu se Millane netají ani svou silnou vírou v Ježíše Krista a křesťanské hodnoty.
V posledních dnech začaly internetem kolovat klipy z podcastu REALMODEL PODCAST, ve kterých Millane tvrdí, že by se manželky měly svým mužům podřizovat. Toto přesvědčení vychází z její víry v Boha a z tradičního pojetí rolí muže a ženy. „Myslím, že mnoho žen chce, aby muž měl tohle, tohle a tamto, ale samy tomu neodpovídají. Jestli chceš mít zbožného muže, musíš být zbožná žena. A to znamená, že se mu musíš podřídit, musíš ho respektovat,“ uvedla v podcastu.
Právě tento výrok mnohé ženy vnímaly jako útok na jejich práva a hodnotu. V příspěvcích, které sdílely úryvky z podcastu, se začaly objevovat komentáře jako „Co se s ní stalo?“ nebo „Podřídit se… v roce 2025?“. Ke kritice se přidaly i známé osobnosti německé influencerské scény, například Angie Kira nebo Christine Luise.
Na druhé straně se k tématu vyjádřily i představitelky křesťanské komunity, které výrok doplnily citací z Bible: „Muži, milujte své ženy, jako si Kristus zamiloval církev a sám se za ni obětoval. (Efezským 5,25)“. Zastánkyně tohoto pohledu argumentují, že v biblickém kontextu má muž jednat vždy v zájmu ženy a činit rozhodnutí, která prospívají oběma stranám.
Čerstvě provdaná Millane na negativní reakce reagovala příspěvkem, ve kterém poukázala na svou úspěšnou kariéru modelky a podnikatelky – tedy životní styl, který se výrazně liší od stereotypní role ženy v domácnosti, s níž je její výrok často spojován.

Julie Rajchmanová