Britský film od režiséra Petera Stricklanda vypráví příběh dvou zamilovaných žen plný chtíče a erotických hrátek dominy a submitivy. Starší Cynthia v roli neúprosné tyranky mladé Evelyn není žádným odrazem Christiana Greye z Padesáti odstínů šedi, jedná se o inteligentní ženu s hlubokými city, která mučením partnerky ničí i sama sebe. Procítěná láska ženských postav podtržená cvrkoty hmyzu a záběry rostoucí přírody je plná naturalismu a surovosti. Ženy nejsou definované ani profesním či sociálním statusem, jsou do sebe propletené v nekonečném proudu času s často se opakujícími scénami. Dílo v divákovi evokuje údiv. Přísnost a nadvláda Cynthie je pro oko neúnosná, avšak po táhlém rozuzlení děje nikomu neunikne, kdo ze dvou jmenovaných je skutečným „vládcem“.
Pomalu plynoucí kamera Nikolase D. Knowlanda spolu s ponurým podsvícením navozuje dekadentní atmosféru. Hudba kanadsko-britské dvojice Cat´s Eyes hraje spolu se scenérií, přidává na lechtivosti i naopak frustraci. Strickland si zkrátka pohrává s hlubokým vztahem, jehož vzorec lze aplikovat na jakýkoliv pár. Avšak v Pestrobarevci se neobjevuje ani jedna mužská postava, to vše se pokusil vytěsnit pouze názvem v mužském rodě.
Snímek je barvitý jak v záběrech, tak v samotném hereckém výkonu postav. A fanoušci například Petera Greenawaye tomuto snímku nebudou schopni odolat. Nedějové dílo bez jakékoliv pointy v divákovi probudí city a zamyšlení nad sílou lásky.
foto: www.filmserver.cz