út., 19. březen 2019 17:02

Recenze: Sigrid vás na „Sucker Punch" rozněžní i roztančí

Sigrid- Sucker Punch Sigrid- Sucker Punch Zdroj: thisissigrid.com
Vycházející hvězda současné pop scény přichází se svým prvním albem. Sigrid Solbakk Raabe, vystupující jednoduše jako Sigrid, vydala studiovku, která svou nápaditostí a jednoduchostí předčí i největší zpěvačky současnosti.

Norská zpěvačka, která vyhrála prestižní soutěž BBC Music Sound of 2018, vzala rádia a internet útokem již se singlem Strangers. Už tam se blíží více póze nevinné holčičky, než polonahé tanečnice, na kterou jsme dnes zvyklí. A tahle póza výborně funguje. A není to jen dobrý marketing. Rodačka z Älesundu se díky tomu může soustředit více na zpěv než na image, a je to znát.

Album je plné již vydaných singlů, to mu ale neubírá na kvalitě. Vždyť sen každého hudebníka je, aby všechny jeho písně z vydané desky měly úspěch jako vybrané singly. Hned titulní píseň Sucker Punch je takovou příjemnou fackou. Sigrid vytváří spolu s producentem Martinem Sjolie krásný příklad toho, jak má vypadat tzv. power pop. Možná trochu klišé text o lásce je ale dobře nakopnutý jednoduchou a energickou hudbou. Tuto melodii si budete pobrukovat ještě dlouho po přehrání.

O megahitech jako jsou Strangers či Don´t Kill My Vibe, jejichž úspěchy mluví samy za sebe je až zbytečné psát. Velmi příjemným překvapením je například Basic, který se svou jednoduchostí, Sigrid tak vlastní, zavrtá do hlavy posluchače. Nikoli otravně jako stokrát omílané rádiovky, ale tak, že si i v pondělí cestou do práce budete zpívat „Can I be basic with you? Nanana nanana…" V romantické baladě Dynamite se zase můžeme rozplývat nad vokálním umem dvaadvacetileté hvězdy, která v určitých polohách připomíná její vzor, a to světovou megastar Adele. V In Vain svým chraplákem zase připomíná českou zpěvačku Lenny.

Co dává písním tvar a poetičnost, jsou často používané, leč neotřelé smyčce. Občas doplňují celek jako třeba v Sight Of You, anebo jsou hlavním tahounem melodie v Don´t Feel Like Crying.

Čím trochu album trpí, je monotónnost. Písně do celkového konceptu výborně zapadají, někdy ale vyloženě zapadnou až moc, a vy musíte dávat pozor, kterou píseň zrovna posloucháte. Takovým příkladem je Level Up.

Pokud si rádi uvaříte čaj, otevřete knížku a sednete do křesla, Sucker Punch vám může dokreslovat atmosféru. Stejně tak dobrý může být tento debut, i pokud si chcete doma jen tak pořádně zatančit.

Sigrid: Sucker Punch
2019