út., 30. říjen 2018 22:22

Recenze: Tohle není devadesátková Sabrina

Oficiální plakát Oficiální plakát Zdroj: netflix.com
Sychravé počasí, podzim a několik dnů do Halloweenu. Netflix opravdu ví, kdy vydat ten správný seriál. Tentokrát nám nadělil remake devadesátkového sitcomu Sabrina mladá čarodějnice. Ale pozor, s komediální klasikou to nemá žádnou spojitost.

Na Sabrině vyrostl každý druhý, její jednoduchost a zábava byla přesně to pravé pro naše dětství. Obsahovala humor, téma dospívání, mluvícího kocoura a její sledovanost nebyla vůbec špatná. Bylo jen tedy otázkou času a let, než se někdo pokusí vytvořit novou Sabrinu. Vyšlo to s Fuller House nebo s Akty X, tak proč ne s tímhle? Problém je v tom, že se do seriálového světa během několika let vkradlo heslo „čím víc šokující, tím víc úspěšnější“. A tak nám tento podzim vznikla úplně nová Sabrina.

Hned od úvodních titulků je jasné, že remake bude mnohem temnější a komiksovější než předloha. Její délka je ale zarážející, minuta a půl je opravdu dlouho. A trošku nás přenáší do vod českých seriálů, kde se na úvodní titulky klidně použije celá písnička. „Můj svět je tvůj“ nám určitě všem zůstal v hlavě už od prvního dílu Ordinace. Během úvodních titulků to Miro Žbirka a Iva Frühlingová totiž zopakují asi pětkrát, mají na to taky celou píseň.

Hlavně se u Sabriny dost tluče dětinskost s horrorem. V jednu chvíli křičí seriál teen drama a v druhé dostává učitelka nůžkami do krční tepny. Hororové téma a hlavně efekty jsou tady předvedeny skvěle, pavouci nebo mrtvoly visící ze stromu nahánějí hrůzu. A vzhledem k tomu, že tvůrci, režiséři i scénáristé pracovali na několika dílech Riverdale, mají soap operu také v malíku. Dohromady ale tyto dva žánry záhadným způsobem nesedí.

Pro koho teda tvůrci zamýšleli tento seriál? Pro žhavé milovníky původního sitcomu? Určitě ne, ti tady nenajdou lehkost ani humor, který seriál přinášel dříve. Pro dospívající mládež? S obrazy krvavé podlahy nebo mrtvé učitelky se musí usínat moc dobře. Ani horrorový fanoušci si ale nepřijdou na své. Krev a pavouci by jim vyhovovali, ale ta soap opera pro mladé zase ne.

Co chybí, je taky tak známá netflixová hudba, která vždycky navnadí ty správné emoce a atmosféru. Proč nevyužili téma osmdesátých let, kde se seriál odehrává, tak jako to bylo ve Stranger Things?

Světlou stránku celého seriálu přináší její obsazení. Kiernan Shipka už jednou zazářila v seriálu Mad Man a ani tady nejde pro excelentní výkon daleko. Ztvárnila Sabrinu přesně tak, jak si ji fanoušci pamatují, jako sympatickou a milou dívku. A i tety jsou stejné jako v devadesátkovém sitcomu. Jak povahově, tak chováním i vzhledem. Jediným kamenem úrazu, je nemluvící kocour Salem. Aspoň toho nám mohl Netflix ponechat.

Jedno je jisté, nečekejte to, co nabídl původní seriál. Je to prostě jiné, takové netflixové, ale určitě to stojí za menší prozkoumání.

Zobrazeno 1838 krát
Naposledy upraveno: út., 30. říjen 2018 22:59