so., 29. duben 2023 00:06

Recenze: Kórejská dráma Tomorrow otvára tabu témy

Hlavný banner Hlavný banner Zdroj: Naver
Hoci seriál Tomorrow vyšiel už v apríli minulého roku, vďaka sociálnym sieťam znovu nabral na popularite a získava stále viac a viac fanúšikov. Vo svete k-drám si tak vybojoval čestné miesto medzi najviac populárnymi seriálmi. Čo tomu pomohlo?

Tomorrow je originálne založený na komixe Webtoon s rovnakým názvom. Ako tomu už tak býva, písaná predloha však nie je rovnaká, ako tá seriálová. To však ani jednému dielu neuberá na kvalite - medzi kreslenou a seriálovou verziou sú iba minimálne rozdiely. Šestnásťdielny seriál svojim divákom prináša spleť emócií a rozhodne zanecháva stopu. Každý, kto aspoň raz videl nejakú k-dramu, pozná dramatické efekty a ikonické romantické scény a zápletky, ktoré vás dejom sprevádzajú. Nie je to k-drama, pokiaľ neobsahuje aspoň jednu klišé scénu padania zo schodov! Tomorrow je však kvalitný aj bez toho, aby obsahovala nekonečné sladké scénky a vzťahy medzi hlavnými a vedľajšími postavami. Samozrejme, má v sebe aj kúsok romantiky, no nie je to hlavnou zápletkou. Žánrovo sa zaraďuje pod fantasy, a tak to aj počas celého príbehu zostáva.

Hlavnou postavou je mladý Choi Jun-Woong, ktorý sa snaží si nájsť prácu. Nie je však veľmi úspešný - všetky firmy ho postupne odmietajú. Frustrovaný svojím životom sa večer vracia domov, keď na moste narazí na bezdomovca, ktorý sa snaží si vziať život. Pri snahe o jeho záchranu spoločne padnú do rieky a Jun-Woong sa ocitá v kóme. Pri tejto udalosti stretne dvoch tzv. grim reapers - poslov smrti menom Koo Ryeon a Im Ryoog-Gu. Jun-Woong sa tak stal napol dušou a napol človekom a dostáva sa do “spoločnosti”, ktorá má na starosti všetkých mŕtvych ľudí, nebo a peklo - Jumadeung. Dostane na výber medzi dvomi možnosťami. Buď sa stane ich zamestnancom a po polroku sa zobudí z kómy, alebo môže odmietnuť a zostať v kóme tri roky. Po troche váhania prikývne a nakoniec začne pracovať s tímom, ktorý má na starosti prevenciu samovrážd.

Tu sa znovu stretáva s Ryeon a Ryoog-gu, ktorí k nemu zo začiatku nemajú zrovna vrelý vzťah. Jun-Woong jedná s horúcou hlavou a často robí unáhlené rozhodnutia, ktoré ostatným dvom komplikujú prácu. Prácu im často komplikuje aj fakt, že ostatné tímy nad nimi ohŕňajú nos. Samovraždu berú ako hriech a ľudí, ktorí sa o ňu pokúsia ako hriešnikov, ktorí si nezaslúžia záchranu.

V epizódach sa postupne objavujú a rozoberajú časté spoločenské problémy, ktoré sú v Južnej Kórei ešte stále tabu. Sledujeme šikanu mladého brigádnika šéfom na pracovisku, herečku zaplavenú nenávistnými komentármi a hejtom na internete či dievča, ktoré si prešlo sexuálnym obťažovaním a bolo odsúdené spoločnosťou. Každá epizóda sa venuje rôznym spoločenským problémom, ktoré hlavné postavy riešia popritom, ako sa snažia ich obete zachrániť od nenávratného konca.

Herecké obsadenie dotiahlo seriál k dokonalosti. Známy herec Lee So-Hyuk stvárňuje sprvu záporácky vyzerajúcu postavu, ktorá divákovi ale nakoniec ukradne srdce. Spevák zo známej skupiny SF9 Kim Seok-Woo v úlohe hlavnej postavy Joon-Woong perfektne znázorňuje, ako dokáže drobná udalosť zmeniť celý život. Herečka Kim Hee-Sun v úlohe chladnej Koo Ryeon a Yoon Ji-on ako rezervovaný Lim Ryung-Gu tvoria perfektné duo, ktoré sa navzájom dopĺňa a odráža to, že aj tí najviac odmeraní ľudia majú za sebou príbeh a v sebe mnoho pocitov. Zvyšní herci nezaostávajú, a tak táto dráma prináša divácky zážitok plný emócií.

Tomorrow otvára ťažké témy a nastavuje zrkadlo spoločnosti. Okrem ťažkých emócií a fantasy zápletky prináša aj dávku jemného humoru a na vrch štipku lásky. Ak máte voľný čas a chuť na niečo, čo zanechá stopu, Tomorrow je to pravé. Rozhodne zmení pohľad na mnoho vecí.

Zobrazeno 550 krát
Naposledy upraveno: so., 29. duben 2023 23:00