st., 9. prosinec 2015 01:44

Snapchat jako nová zpravodajská agentura

Logo sociální sítě Snapchat Logo sociální sítě Snapchat Zdroj: snapchat.com
Světová média pracují na plné obrátky, aby nám přinesla co nejaktuálnější zpravodajství z celého světa. Přeci jen, nic na světě není starší, než včerejší noviny. Toto moudro se ale asi brzy přetvoří na „Nic není starší, než poslední snap.“

Sociální síť Snapchat se zdá být dokonalým nástrojem pro čerstvé zpravodajství. Prostřednictvím této aplikace můžete posílat fotky a videa svým přátelům či followerům. Ovšem vaše zpráva se vždy po pár sekundách od otevření smaže. Snapchat využívají hlavně teenageři, proto média věří, že by je zpravodajství touto formou mohlo oslovit.

Že sociální sítě hýbou současným světem médií, není už nic nového. Ostatně, kdo je nevyužívá, téměř jakoby nežil. A jelikož mnoho mladých lidí zájem o světové dění nejeví, snaží se je vydavatelé oslovit touto moderní cestou. Od ledna funguje v aplikaci funkce nazvaná Discover, kde vybrané mediální značky, Wall Street Journal, Daily Mail nebo CNN, zveřejňují svůj obsah – články, fotografie, videa.

 Snapchat Discover spadá pod funkci Stories, limit pro prohlédnutí zprávy je zde maximálně 10 vteřin. Dále je zde sekce My Story, kde si vybranou zprávu můžete prohlížet, kolikrát chcete ale pouze po dobu 24 hodin. Poté se fotky či videa automaticky smažou.

Vývojáři také před pár dny představili novou funkci – Story Explorer – která by mohla i do určité míry ovlivnit moderní zpravodajství. Novináři by se zde stali právě samotní uživatelé snapchatu a totožný okamžik by mohl být sdílet z desítek různých úhlů. Uživatelé zatím tuto funkci využívat nemohou, ale už nyní je v aplikaci Stories kolonka s názvem Live stories, kde si lidé mohou prohlédnout, nebo i nahrát krátká videa například z předvánočního New Yorku či Klimatického summitu v Paříži.

Zobrazeno 2492 krát
Naposledy upraveno: čt., 10. prosinec 2015 20:21
Pro psaní komentářů se přihlaste