pá., 5. prosinec 2014 18:04

Dobré zprávy neletí. Deníku spadla čtenost téměř o sedmdesát procent

ROSTOV NA DONU Jak ztratit dvě třetiny čtenářů za jediný den? Redakce ruského regionálního deníku City Reporter by dokázala odpovědět. Jeho vedení totiž zaexperimentovalo a na jeden den zavedlo politiku "Dobrých zpráv". Rozhodli se tak poukázat na sílící negativismus v médiích.

 

"Máte pocit, že vás stále obklopují jen negativní informace? Nechcete si znepříjemnit den neustálou černou kronikou? Jestli si myslíte, že dobré zprávy jsou jen mýtus, pokusíme se vám to vyvrátit," lákalo programové prohlášení deníku. Ráno 1. prosince se tedy obyvatelé Rostovu na Donu mohli dočíst o tom, že místní podchod se stihne dostavět včas nebo že i přes husté sněžení jsou silnice plně průjezdné.

"Snažili jsme se na každodenní zpravodajství nahlížet z pozitivní stránky a myslím, že to se nám i povedlo," vysvětlovala editorka Viktoriya Nekrasova na sociálních sítích. "Bohužel to ale vypadá, že tenhle typ zpráv u nás skoro nikoho nezajímá," dodala.

Není to poprvé, co se někdo pokouší o podobnou věc. Ve vodách internetu existují celé alternativní zpravodajské servery vystavěné na konceptu prezentování toho lepšího, co se zrovna událo. Šéfredaktorka jednoho z nich, axiom.com, Michelle Strutzenberger zde zpravodajský optimismus hájí. "Počet našich čtenářů stoupá, nemůže se ale samozřejmě rovnat mainstreamu. Důvody jsou zřejmé, lidi tragédie přitahují a media je zase rádi prezentují. Pokud však pomalu dokážeme pracovat na tom, abychom jim ukázali i zpravodajství ze světlé stránky, můžeme jim alespoň nějakým způsobem obohatit pohled na svět," řekla.

 

Zobrazeno 1654 krát
Naposledy upraveno: út., 9. prosinec 2014 18:05
Pro psaní komentářů se přihlaste