Grenoble – Městu koncem roku 2014 končí smlouva se společností JC Decaux, která je jedna z předních firem v oblasti venkovní reklamy. Prodloužení kontraktu se zdá být nepravděpodobné. "Město se rozhodlo odstranit reklamu z veřejných míst a nebude již dále prodlužovat smlouvy týkající se outdoorových ploch," prohlásil starosta města Éric Piolle. Společnost JC Devaux působí ve 3 700 francouzských městech a kvůli tomuto rozhodnutí přijde o 2 000 m2 reklamních ploch. Firma však stále může v Grenoblu zveřejňovat reklamu na autobusových zastávkách, protože kontrakt ohledně těchto ploch má platnost až do roku 2019.
Jen od ledna do dubna příštího roku město hodlá odstranit 326 plakátových tabulí, včetně 64 velkých billboardů. "Místo toho se do jara vysází padesát mladých stromků," uvedla kancelář starosty ve svém prohlášení, které bylo zveřejněno v pondělí 24. listopadu. Éric Poille byl do funkce starosty zvolen letos v dubnu a právě zákaz pouličních reklam byl stěžejním bodem jeho kampaně. Podle něj město nepřijde o víc než o 150 000 euro za rok, podle firmy JC Decaux však půjde o 600 000 euro.
V Evropě se zatím o město bez pouličních reklam zatím nikdo jiný nesnažil, Grenoblu tak v tomhle ohledu patří prvenství. Ve světě se o to již pokoušelo brazilské Sao Paulo, kde podobné nařízení vyšlo v roce 2007, ale vydrželo pouhých pět let. V roce 2012 totiž nové zastupitelstvo města podepsalo kontrakt na 1 000 infromačních hodin právě s reklamní firmnou JC Devaux.
Zdroj fotografie: www.linternaute.com
Zdroj citací: www.rt.com