„Pro mě jako ministra školství je to alarmující. Česká republika klesá ve všech sledovaných oblastech nejrychleji ze všech zemí OECD,“ komentoval situaci Josef Dobeš.
„Čeští žáci jsou mistři světa v tom, jak nemají rádi matematiku. Když ji nemají rádi, tak jí nemohou umět. Je to odrazem pojetí výuky matematiky v Česku. Naše výuka je od dob hluboké totality akademicky zaměřená. Má-li dětem dávat smysl, musí být praktičtější, více musí rozvíjet logické myšlení,“ řekl ředitel společnosti Scio Ondřej Štefl pro Český rozhlas.
Není to ale jenom matematika, v čem se děti zhoršují. Z výzkumu vyplývá také to, že čtení a porozumění textu dělá českým školákům problémy, zejména chlapcům. Výrazně horší než Česká republika je už jen Mexiko, Chile a Turecko,“ uvedla dnes pro aktuálně.cz Jana Palečková, která má výzkum v Česku na starosti.
Naopak naše sousední státy, Německo a Polsko, ale také třeba Maďarsko, dopadly lépe než posledně. Nejlepší znalosti prokazují Finové a Jižní Korejci.
Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=684939
Český rozhlas, 7.12.2010
Fotozdroj: zde