Dalo by se říci, že Prague design week je takovým mladším bratříčkem velkolepého Designbloku, který si však srdce zahraničních a českých fanoušků získal. I přesto se však tento, o 14 let mladší sourozenec začíná dostávat do povědomí široké veřejnosti. Každým rokem stoupá nejen návštěvnost festivalu, ale také zájem vystavovatelů. Dostat se na “design week”, však není vůbec jednoduché. Každá přihlášená práce prochází přísným kurátorským výběrem.
„Koncept designérské přehlídky Prague Design Week se zrodil v roce 2010 a navazuje na tradici mnoha vyspělých zemí světa uspořádávat pravidelně v hlavním městě přehlídku designu. Z potřeby prezentovat kreativitu, nápady, zručnost, technologie i výtvory českých a zahraničních designérů,” řekl o projektu zakladatel a organizátor Ondřej Krynek.
Prague design week v číslech
Letošní ročník se konal od pondělí 10. dubna až do neděle 16. dubna 2017 v Tančícím domě. Přehlídku si nenechalo ujít celkem 8250 návštěvníků, kteří měli možnost zhlédnout práce 82 vystavovatelů z řad zkušených profesionálů ale také začínajících studentů a kreativců. Ti předváděli nejen své “finální” produkty, ale také koncepty, myšlenky, skicy či prototypy. Vstupné se pohybovalo v rozmezí 100 až 150 korun.
Mezi vystavovanými produkty si každý našel “to své”. Byla k vidění nejen ručně vyráběná osvětlení PEXXA nebo minimalisticky řešené tašky, kabelky a batohy studia PBG a noha dalších jako například Lípa studio či nábytek FainWood. Neopomenutelnou součástí akce byly workshopy, které pořádala například i firma Adidas se svým konceptem Here To Create. Po celých 7 dní se konalo 21 podvečerních přednášek s designéry, po nichž následovalo promítání krátkých videí o designu.
Ambiciózní ročník 2018 toho ale slibuje ještě mnohem více, a to jak z nabídky vystavovaných projektů, tak v kvalitě doprovodného programu. Veškeré informace a aktuality z dění okolo příprav a organizace naleznete na facebooku Prague design weeku.