Mechanici rozebírají a kontrolují čepy baterií na podpěrách lanové dráhy na prvním úseku. Zároveň je čeká instalace původního zrepasovaného motoru na druhý úsek. Dále také zkontrolují na obou úsecích brzdy a veškeré hydraulické zařízení. Tato pravidelná údržba, která probíhá dvakrát do roka, na jaře a na podzim, začala v pondělí 4. listopadu a potrvá až do pátku 6. prosince. Poté už by měla být lanovka v plném provozu a připravena na nadcházející zimní sezónu.
Lanovka se však nezastavila úplně, provoz je pouze omezen. O víkendu bude lanová dráha vozit turisty v klasickém provozu od 8 do 18 hodin. Podle vedoucího provozu lanové dráhy Jiřího Špetly „vše závisí na počasí.“ Může se totiž stát, že pokud během všedních dnů nebude přát počasí, práce se protáhnou i do víkendů. Než proto vyrazíte do Krkonoš, nezapomeňte se informovat o aktuální situaci na webových stránkách lanové dráhy.
Moderní kabinová lanovka je v provozu od prosince 2013 a vystřídala dřívější klasickou dvousedačkovou lanovku. Její rekonstrukce začala v roce 2011 a vyšla až na 230 milionů korun. Dnes již lanovka nabízí větší komfort v podobě prosklené čtyřmístné kabiny. Lanovka má dva úseky, první z Pece pod Sněžkou na Růžovou horu a druhý z Růžové hory na samotný vrchol Sněžky.