O Tidal jsme slyšeli už v únoru, kdy švédskou společnost Aspiro, která tuto službu provozuje, koupil zpěvák Jay-Z. Až v těchto dnech však probíhá masová mediální kampaň, která existenci Tidal připomíná.
Nový streamovací software funguje podobně jako Spotify, což je zatím nejsilnější hráč na trhu těchto zařízení. Tidal je vhodný pro náročnější uživatele, kterým zvuk ve formátu MP3 nestačí, ale zase si za to budou muset připlatit. Bezplatný Spotify nabízí základní streamování hudby, ve formátu M4A (320kb/s), kdežto Tidal přidává navíc možnost poslechu v bezztrátovém formátu FLAC (1,4Mb/s).
Na představení Tidal se sešly všechny celebrity, které za tímto projektem stojí. Kromě zmiňovaného Jay-Z se zúčastnila i jeho manželka Beyoncé, Daft Punk, Kayne West, Rihanna, Madonna, deadmau5 a mnoho dalších. Zmiňovaní patroni služby si změnili na sociálních médiích své profilové obrázky na tyrkysové s popiskem #TIDALforALL. Tento hashtag byl ve chvíli představování nejzmiňovanějším na celém Twitteru.
I přes tuto mediální masáž není úspěch Tidal jistý, vzhledem k tomu, že neposkytuje žádnou bezplatnou variantu. Cena za Tidal Premium je 9,99 eur, kdežto za podobnou službu u Spotify zaplatíme jen 5,99 eur. Tidal má v nabídce ještě Tidal Hifi, která stojí 19,99 eur, za což poskytuje zvuk v kvalitě 1411 kbps. Jak a jestli Tidal prorazí ukáže čas.
foto: pitchfork.com