Za uplynulý rok se podle serveru Goodereader.com audioknihy staly v Německu populárnější než e-knihy. Z celosvětového hlediska mohou tržby dosáhnout až dvou miliard dolarů, což je obrovský nárůst oproti 480 milionům v roce 1997. Co stojí za nárůstem popularity, prozradila Denisa Novotná, mediální zástupce jednoho z prodejců audioknih. "První boom zažily audioknihy v roce 2005, s nástupem mp3 formátu, který umožnil zmenšit velikost souborů a tím ušetřit místo na CD nosičích,” přiblížila ČTK Novotná.
CD mp3 fortmát pak začal být podporovaný i v novějších automobilech a na to právě prodejci sázejí, jelikož skoro pětina tuzemských posluchačů audioknih jsou řidiči. V roce 2009 masivní rozšíření internetu umožnilo přechod od fyzických nosičů k mp3.
„Jak popularita audioknih roste, nahrávají producenti stále více knih, 17 procent titulů tuzemského trhu bylo vydáno letos. A více než čtvrtina z prodeje je od českých autorů. Nejdelší audiokniha na trhu má 49 hodin a 50 minut, je to první díl série Hra o trůny. Nejkratší audiokniha na trhu má 11 minut.
Zdroj fotografie: Advojka.cz