Od 23.2. do 25.2, proběhly testy Formule 1 na bahrajnském okruhu Sakhir. Měli jsme příležitost vidět monoposty poprvé na trati. Pro týmy bývají testy velice užitečné, protože zjistí, jestli souhlasí data a simulace z továrny s daty na trati. K tomu se využívá speciální sprej zvaný flow-vis, který ukazuje proudění vzduchu. Ověřuje se spolehlivost formulí a motorů, testují se různé typy podlah a křídel. Každý tým má svůj program toho, co chce otestovat.
Problémy se spolehlivostí bylo méně než před rokem. V první den v dopolední části měl Felipe Drugovich na Astonu Martin problém s elektronikou a odstavil svůj monopost. McLaren měl většinu času strávil v garáži, když řešili problémy s brzdami. Druhý den musel na trati zastavit George Russell z důvodu problému s hydraulikou. Třetí den na Alfě Romeo zastavil Valtteri Botas kvůli mechanickému problému.
Na základě dat můžeme říct, že top 3 týmy (Red Bull, Ferrari, Mercedes) by stále měly být mírně odskočeny. Z této trojice zatím jako favorit působí Red Bull, který by mělo nahánět Ferrari a Mercedes je pasován na třetí místo. Mnohem zajímavěji vypadá boj ve středu pole, kde to vypadá na souboj Alpine proti Astonu Martin. Hned za nimi si to spolu rozdají Alfa Romeo, McLaren, Haas, AlphaTauri a Williams. Ale tyto poznatky se zatím nedají brát vážně, protože nevíme, s jakým mapováním motoru týmy jezdily a také kolik paliva měly natankováno.
Nejrychlejší čas za tři dny testů zajel Sergio Peréz v Red Bullu v čase 1:30.305.
Počet odjetých kol mezi týmy v za tři dny:
AlphaTauri 456
Williams 439
Ferrari 417
Haas 415
Red Bull 413
Alfa Romeo 402
Mercedes 398
Aston Martin 387
Alpine 353
McLaren 312
Data z pohledu kvalifikační rychlosti na jedno kolo a z pohledu závodního tempa, nám mohou lehce přiblížit, jak na tom týmy mohou být. Ale neodráží reálný výkon všech vozů. Jak na tom týmy doopravdy jsou se dozvíme až během prvního závodního víkendu v Bahrajnu 3.3-5.3. 2023.