Toto album vydali ve spolupráci se Supraphonem už minulý rok na podzim, a to po desetileté pauze od poslední desky Stereo (2006). Beztíže se setkalo nejen s vřelým přijetím veřejnosti, ale i hudebních kritiků. „Beztíže od počátku do konce mrazí i nabíjí bezvýchodností, směsí nenaplněných nadějí a smířeného bilancování,“ vykresluje ve své recenzi například Dušan Neuwerth. I přes pozitivní ohlasy ale kapela avizovala „medvědí spánek“, tedy dlouhou pauzu, která má přijít právě po posledním koncertu konaném v půlce prosince v Brně.
Toto uskupení v čele s Jaromírem Švejdíkem, textařem, zpěvákem a výtvarníkem v jedné osobě, funguje již téměř dvacet osm let (s určitými pauzami) a na české scéně je jakousi stálicí. Priessnitz si prošli nejen změnami v obsazení, ale proplouvali také skrze různé hudební žánry. Stále se ale drží motivu Jeseníků a jakési melancholie.
Pokud se vrátíme k tvorbě frontmana Jaromíra Švejdíka, který používá také přezdívku Jaromír 99, tak jedním z nejvýraznějších počinů je určitě animovaný film Alois Nebel, který ilustroval. Spolupracoval na něm s Jaroslavem Rudišem a režisérem Tomášem Luňákem. Premiéru měl tento snímek na festivalu v Benátkách v roce 2011. Jeho rukopis je velmi specifický a rozeznatelný na první pohled. Používá jasné linky a téměř vždy zůstane u černobílé. Jeho obrazy se objevují i v novém vydání Kafkova Zámku. Navíc je ještě členem kapely Umakart.
S poslední deskou jsou členové nadmíru spokojení, ale i přesto publikum doufá, že se nebudou držet hesla „v nejlepším přestat“. V Olomouci se zastaví 12. prosince od 19.30 hodin do Jazz Tibet Clubu.