„Chtěli jsme ukázat nejčastější typy sexistického zobrazování. Za letitou historii soutěže stále znovu vídáme ženy zobrazované jako objekty, zdůrazňování ideálu krásy, i reklamy estetizující násilí. Rádi bychom upozornili, že některá zobrazení žen jsou častá, ale muži se do podobných poloh dostávají jen málokdy,“ popisuje smysl přeznačených reklam Kristýna Pešáková z NESEHNUTÍ.
Organizátoři tvrdí, že nechtějí propadnout „kolektivní depresi“ ze sexistických reklam, ale trochu se pobavit na účet špatné reklamy. Ani letos mezi nominovanými nechybí reklamy politických stran nebo vysokých škol. I když se v soutěži objevují především reklamy malých firem, všimnout si můžeme i reklam velkých automobilek a bank.
Počet nominovaných reklam ve srovnání s minulým rokem mírně poklesl. „Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o 10 %, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.
NEzávislé Sociálně Ekologické HNUTÍ (NESEHNUTÍ) je česká nevládní nezisková organizace, která se zaměřuje na řešení problémů týkajících se lidských práv, životního prostředí a práv zvířat. Organizace vznikla v roce 1997 odštěpením od hnutí DUHA.