Autosalon má sedm částí, z nichž nejvíce zastoupená je sériová výroba. Nedílnou součást tvoří také koncepty aut, které do továren pravděpodobně nikdy nezamíří. V nejmenší sekci se prezentují firmy specializované na jednotlivé komponenty automobilové výroby, například podvozky.
Ženevský autosalon je tradičně místem světových premiér nových vozů. Asi největší pozornost vzbudil stánek Bugatti, který představil model Chiron. Jde o v současnosti nejrychlejší sériově vyráběné auto, které může jet až 420 km/h. Jeho cena se pohybuje kolem 2,4 milionů eur. Chiron je nástupcem starého Veyronu, dosud nejrychlejšího auta planety s maximální rychlostí o 7 km/h nižší.
I domácí Škoda představila v Ženevě zcela nový model. Koncept s názvem VisionS ukazuje směr, kterým se chce automobilka dál ubírat. Vůz z kategorie SUV má být nástupcem úspěšného Yettiho. Škoda ukázala také oplastovanou Fabii ve verzi „scout“ a Octavii s ekologickým motorem, který jezdí na stlačený zemní plyn.
Ekologické motory jsou nyní prioritou, zvlášť po nedávném emisním skandálu koncernu Volkswagen, jehož některé modely měly software, který při kontrole upraví chování motoru a tím i vypouštěné emise. Sám Volkswagen nedávno uvedl nová čistě elektrická auta E-Up a E-Golf. Ženevskou premiéru zmodernizovaného standardního modelu Up narušil britský komik Simon Brodkin, který si utahoval právě z aféry Dieselgate.
Mezi další významné premiéry autosalonu patří nové miniauto Smart Fortwo, rodinný hatchback Fiat Tipo, nebo supersport Ferrari California T.