Největší tuzemský internetový prodejce oděvů Zoot.cz otevřel první dvě kamenné výdejny v rumunské metropoli. Rumunsko, jako jedna z nejdynamičtěji rozvíjejících se zemí střední a východní Evropy, je pro Zoot první velkou expanzí. Do konce roku přibude v Bukurešti ještě jedna výdejna a v průběhu roku 2016 mnoho dalších po celé zemi. Spoluzakladatel Zootu Oldřich Bajer vidí ve vstupu na nový trh mnoho příležitostí. "Ve vstupu naší společnosti do Rumunska se skrývá obrovský potenciál. Naší hlavní ambicí je demokratizovat módu, přinášet svěží značky, které nemají šanci dostat se díky diktátu několika módních řetězců dál. Zároveň věříme, že je to počátek dalších expanzí, které budou následovat," uvedl pro aktuálně.cz Bajer.
Rumuni ročně za módu utratí téměř 3 miliardy eur, tedy zhruba 80 miliard českých korun. Na nákupy online spadá částka asi 200 milionů eur. "Podíl e-commerce na tomto trhu neustále roste, přičemž náš koncept nemá konkurenci," řekl pro server e15.cz Ladislav Trpák, jeden z šéfů tohoto módního projektu. Zoot si slibuje za následující rok v Rumunsku utržit okolo 200 milionů korun.
Firma Zoot je na českém trhu velice úspěšná. Zákazníky si získala především svým osobitým přístupem a originálními módními značkami, které jsou jinak pro českého spotřebitele nedostupné. Sympatický je hlavně koncept celého módního startupu. Oblečení si můžete nechat zaslat domů, nebo si ho před zaplacením ve výdejně vyzkoušet. Do Rumunska se zakoupené zboží dostane během 2 dnů. Rychlé doručení, ale také kladné vyřízení reklamace jsou totiž to hlavní, co evropský spotřebitel vyžaduje.