Problémem trojice se zabývalo křesťanství už nějakou dobu zpátky. Teď ale přišla v této otázce řada na Amazon. Srovnání s Biblí je v tomto případě na místě, jelikož Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond, nynější moderátoři pořadu The Grand Tour a bývalí moderátoři pořadu Top Gear, jsou jakýmisi bohy automobilové žurnalistiky.
Svá jména procpali do povědomí celého světa právě díky pořadu Top Gear, kde se proslavili hlavně jako tři šílenci bez zábran, kteří jsou ochotni zkusit cokoliv. Poté co pořad opustili, dostali další šanci právě u Amazonu, díky kterému mohli ve svých skopičinách pokračovat v pořadu The Grand Tour. Co se ale stalo s Top Gearem? Poté, co BBC propustila Clarksona kvůli jeho neshodám s producenty nejspíše doufala, že May a Hammond v pořadu zůstanou. Jenže když vytvoříte tak sehranou trojici, chová se v tomto případě spíše jako jeden organismus. Ti tři dohromady stvořili něco nevídaného, a to jak svým humorem, touhou po dobrodružství, tak neustálým nutkáním šikanovat své kolegy. May a Hammond se tedy rozhodli svého bývalého kolegu následovat. Tím si pod sebou BBC uřezalo větev jakési stability. I přesto, že našla nové moderátory, a nejednalo se o žádné floutky beze jména, pořad nenávratně ztratil svou identitu a BBC v listopadu minulého roku oznámila jeho konec.
A nyní to hlavní. Celá slavná trojice se rozhodla po pěti veleúspěšných sériích (na ČSFD dosahuje pořad hodnocení 91%) u Amazonu skončit, a ten nyní chce The Grand Tour restartovat s novými moderátory. A my se můžeme ptát, zda je úspěch vůbec možný. Historie nám napovídá, že šance jsou pro Amazon mizivé. Tvrdou cestou už to zjistila právě BBC. „Svatá“ trojice moderátorů se totiž za ta léta stala značkou sama o sobě. Diváci se tedy do obou zmíněných pořadů nehnali kvůli autům, nýbrž kvůli těm třem bláznům. Pokud tedy vybudujete pořad kolem takto významné značky a ta z něj následně zmizí, nezůstane vám vlastně nic. Proto očekávám, že osud Amazonu bude velice podobný, jako ten BBC. Nálepka „Clarkson, May, Hammond“ bez Clarksona, Maye a Hammonda prostě nemá šanci. Z trojice se totiž stal jakýsi archetyp automobilové žurnalistiky, který v této branži nemá obdoby.
Nicméně zázraky se dějí. Pokud by s novými moderátory přišel i nový koncept celé show, mohlo by se ve finále zadařit. Nicméně možná by bylo úplně nejlepší, kdyby se Amazon vzdal The Grand Tour úplně a vytvořil zcela nový pořad s novou jiskrou, protože jak už bylo řečeno, Amazon nemůže spoléhat pouze na to, že samotná značka The Grand Tour něco znamená. S novým pořadem by v mých očích měl Amazon větší šance na zaujetí jak toho starého, tak i úplně nového publika.