Některým institucím se to povedlo, jiným méně a některé školy pohořely. Nebudu tvořit žebříček nejlepších a nejhorších propagačních klipů, protože jsem ovlivněn svým studiem na olomoucké alma mater, jejíž klip považuji za jeden z nejvydařenějších (a to je ten moment, kdy novinář nesmí nic veřejně subjektivně srovnávat).
Vyjádřím se pouze k jednomu klipu. Ten je spjat se Slezskou univerzitou v Opavě. Je nutné upozornit, že se nejedná o oficiální videoklip zmíněné školy. Video, o kterém se zmiňuji, bylo vyrobeno v rámci soutěže o propagační klip univerzity. Už teď je ale jasné, že se stalo virálem a po internetu (zejména pak po sociálních sítích) se šíří rychlostí světla. Jen pro dokreslení situace: oficiální propagační videoklip Slezské univerzity má od června 2013, kdy bylo nahráno na Youtube, 376 zhlédnutí. Klip s názvem První den na Slezské univerzitě v Opavě bylo nahráno včera a k dnešku, tedy 21. lednu 2014, má téměř 53 tisíc zhlédnutí.
Slezská univerzita by mohla být pyšná, kdyby... Kdyby video nekončilo velmi detailním záběrem do záchodové kabinky, kde probíhá sex mezi studentkou a studentem a končí sloganem "Zde se plodí vzdělanost". Materiál je to jistě zajímavý a plný inspirace. Rozhodně ale není v souladu s myšlenkou, že akademická půda by alespoň zčásti měla být seriózní a vážená. I přesto, co se děje za dveřmi toalety.
Videoklip naleznete na této adrese: http://www.youtube.com/watch?v=1hoQ5PjqFJw
Zdroj fotografie: Youtube.com