út., 15. březen 2016 11:58

Recenze: Přelet nad Kanyeho hnízdem

Atlantský rapper, producent a miláček bulvárních médií Kanye West po tříroční odmlce vydal své sedmé studiové album. Už předem oznamoval, že půjde o jeho doposud nejlepší počin a snad i nejlepší album všech dob. Komplikace, které vydání desky předcházely, ale všechny Kanyeho glorifikace zahalovaly pochybnostmi. A oprávněně.

Sebezvaný magnum opus Kanye Westa měl vyjít už minulý rok, zhruba ve stejnou dobu, kdy své albul vypustil jeden z nejskloňovanějších rapperů současnosti Kendrick Lamar. Jeho To Pimp My Butterfly bylo označováno za jedno z nejlepších rapových LP toho roku. Možná proto si West vydání svého alba rozmyslel a odložil na neurčito.

Deska měla v té době nést úderný název SWISH, z čehož se dalo vyčíst, že se ponese v agresivně-motivačním duchu, stejně jako předchozí album Yeezus. Začátkem tohoto roku došlo ke změně a chvíli to vypadalo na titul Waves. Ani u něj ale rapper dlouho nevydržel a teprve pár dnů před vydáním desky na svém twitteru konečně vynesl rozsudek nad konečným pojmenováním - The Life Of Pablo. V únoru se zdálo, že byl se svým výtvorem konečně spokojen a vypustil jej do světa.

Samotné album jako by odráželo všechny změny, které jeho vznik doprovázely. Na papíře by vypadalo jako výstupní karta, kterou dostane pološílený člověk od svého psychiatra. V soutěži o cenu za nejroztříštěnější mainstreamový počin posledních let by nenašlo konkurenta. Připomíná totiž pohádku o tom, jak pejsek s kočičkou vařili dort. Dobrá píseň střídá špatnou, mezi nimi zazní ještě mluvené slovo. Celá deska působí rozsypaně, zmatečně, bez záchytného bodu. Jakoby West všechny svoje nápady nasypal do sáčku a náhodně je vytahoval jako písmenka ve scrabblu.

Nesoudržnost alba dokládá i devátý track I Love Kanye. V krátkém skitu rappuje o sobě a o svých nových i starých fanoušcích, kteří se v průběhu Westovy kariéry měnili spolu se směřováním jeho tvorby. Jakoby byl zmatený a nevěděl, komu se zavděčit, tak to zkouší uhrát na obě strany. Bohužel slepit staré s novým se málokdy podaří. Po dlouhém čekání se tak objevil jen podivný dadaistický slepenec všech barev a tvarů. Kvůli změti patosu potom zaniká několik dobrých tracků jako FML, No More Parties In L.A., pro Westa netradičně uvědomělý Famous nebo úvodní Ultralight Beams, jeho nejsilnější karta.

Ani po oficiálním vydání alba a prvních ohlasech kritiků s ním West ještě nekončí. Oznámil, že momentálně dostupná verze stále není hotová a dále na ní pracuje. Druhý sestřih by měl spatřit světlo světa během nadcházejících týdnů. Nezbývá než doufat, že druhý pokus vyjde zpěvákovi lépe.

Zobrazeno 2644 krát
Naposledy upraveno: út., 12. březen 2024 18:32

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste