Základním faktem je, že akce Movember (z anglického moustache – knír, a november – listopad) slouží k propagaci závažného problému u mužů – rakoviny prostaty. Každý rok začíná Movember, logicky, na začátku listopadu, kdy si příslušníci mužského pohlaví oholí tvář dohola a celý zbytek měsíce nechají svůj vous nerušeně rašit jako jarní trávu. Třicátého listopadu se pak vyfotí a fotku sdílejí na internetu, aby na rakovinu varlat upozornili a třeba tak ponoukli své mužské druhy k preventivní prohlídce u lékaře.
Rakovina prostaty je u mužů stejně obvyklá a závažná, jako například u žen rakovina prsu či vaječníků. V Evropě je právě tato nemoc na třetím místě v příčinách úmrtí mužů. V České republice na ni umírá 54,4 jedince z 100 000.
Samotné fotky na sociálních sítích nejsou jediným bojem proti této závažné nemoci. Hlavní podstatou je shromažďovat finanční prostředky na léčbu jak komunity, tak jedinců. To vše lze udělat přes internet. Do projektu je zapojena i Česká republika, která k této příležitosti vytvořila vlastní stránky, na nichž je možné stát se donorem.
Jediný problém tkví v tom, že se okolo této akce vytvořila vlastní subkultura, která z Movemberu dělá spíše recesní akci a původní účel celého projektu odsunuje do pozadí. Častokrát tak můžeme na sociálních sítích narazit na exhibicionisty dodržující Movember, kteří ani netuší, proč si vlastně onen knír nechávají narůst a komu tím vlastně prospívají.