Sama interpretka o tomto CD před vydáním prohlásila, že je velice osobní, jelikož je věnované její zesnulé tetě Joanne Germanottě. To však jen málokdo počítal s tím, že půjde o tak razantní změnu. Elektronickou hudbu vystřídaly živé nástroje a akustická kytara. Čistý pop se promíchal s prvky soft-rocku a nečekaně také s americkým country stylem. Gaga si však nechává zadní vrátka a na albu tak najdeme i její dřívější autorský otisk v podobě taneční hudby.
Úvodní dvě skladby posluchačům dávají vědět, že půjde o něco zcela nového. Rockový nádech devadesátých let a dynamika kytarových rifů se představuje ve velkém. Pak už ale následuje titulní folková píseň „Joanne“, ke které má sama autorka nejhlubší vztah. Balada nevyjadřuje jen lítost nad ztrátou milované osoby, ale také charakterizuje zpěvačku samotnou. Její pravé jméno zní Stefani Joanne Angelina Germanotta, a tak se jedná i o určitou sebereflexi.
Pilotní singl „Perfect Illusion“, nacházející se rafinovaně ve středu desky, je ukázkovým příkladem hitu pro rádia. Rázný rytmus a jistá agrese zaručí spokojenost fanouškům dřívější tvorby. Druhý, akustický singl „Million Reasons“ publikum naopak zklidní. V této klavírní baladě vyniká především silný hlas interpretky a čistá procítěnost.
Druhá polovina pak balancuje na hranici amerického country a popu. Country styl je nejvíce zřetelný ze skladby „Sinner‘s Prayer“, kde se kytarové tóny lámou takovým způsobem, že vás přenesou do dob starých westernových filmů. Celé album nakonec uzavírá silná balada „Angel Down“, ve které Gaga naplno předvádí své pěvecké umění a hlasový rozsah.
Kompletní deska je tedy velkým překvapením a Lady Gaga se nám ukázala v poloze, v jaké ji doteď nikdo neznal. Právě osobitost, skromnost a obyčejnost tohoto CD konečně ukazuje talent, který přes kostýmy z hovězího masa a bláznivé líčení nebyl pro mnohé vidět.