Jakoby se s akčními filmy o české mafii v posledních letech roztrhl pytel. Nejdříve přišli do kin Sametoví vrazi s hezkou řádkou mrtvol v Orlické přehradě. V roce 2010 se na scéně objevil Kajínek, drama inspirované nejznámějším českým uprchlým vězněm. V obou snímcích kromě násilí, krve a velkých prachů nesměla chybět ani notná dávka erotiky, demonstrovaná Alicí Bendovou. A konečně před dvěma lety zfilmoval Petr Nikolaev trilogii Kmotr Mrázek z pera Jaroslava Kmenty, jmenuje se Příběh Kmotra.
Natočit thriller, ze kterého by běhal mráz po zádech a zároveň nepůsobil afektovaně, se pokusil režisér Jan Pachl. O tom, že umí točit i poutavé scény, se diváci mohli přesvědčit v Cirkusu Bukowski. Mimo několika studentských filmů a spolupráce na seriálech je Gangster Ka jeho prvním velkým snímkem.
Předlohou pro Gangsterku, stejně jako pro Příběh Kmotra, se stalo dílo Jaroslava Kmenty Padrino Krejčíř – Gangster. Tento investigativní novinář již před rokem vydal dokumentární prózu Padrino Krejčíř - Afričan. Na její filmové zpracování se diváci mohou těšit od listopadu.
Hlavní postava snímku Radim Kraviec alias Káčko (Hynek Čermák) má pro zločin skutečně talent. Ví, kdy použít zbraň a kdy je lepší vyjednávat s právníky či uplatit soudce. Mrknutím oka okrádá stát o miliardy. Díky svým kontaktům ovládne ČEPRO, společnost pohonných hmot.
Ve filmu se to hemží postavami. Čistě pro snadnější orientaci je vhodné si před návštěvou kina alespoň prolistovat Kmentovu předlohu, jinak může divák tápat a rozeznat jen několik postav, třeba Sylvu (Vlastina Svátková) nebo Káčkovu pravou ruku Dardana (Predrag Bjelac), který vedle policie zastává roli vypravěče hlasem Bolka Polívky s výrazným ostravským dialektem podtrhnutým přídechem srbštiny.
Hynek Čermák se do hlavní role vžil dokonale. Ve tváři má vepsaný cynismus, neschopnost milovat a obětovat se. Nedělá mu problém na svou ženu vytáhnout zbraň, kdykoli mu začne vyhrožovat rozvodem. Tyto dramatické scény jsou zobrazené ve filmu několikrát. V podání Vlastiny Svátkové, coby inteligentní manželky miliardáře, působí jednotlivé repliky skutečně mrazivě.
Výrazného hereckého výkonu dosáhl také Tomáš Jeřábek v roli premiéra Paroubka nebo Jan Révai coby bezpáteřní, věčně zfetovaný člen podsvětí.
Finanční rozpočet filmu se pohyboval kolem 50 milionů korun. Vzhledem k docela povedeným kaskadérským a pyrotechnickým kouskům, množství interiérů (včetně repliky Koženého vily) a zahraničních exteriérů je to celkem odpovídající částka.
Kamera, která putuje krajinou, po ropovodném potrubí a až ke kolosální stavbě závodu ČEPRO dodává záběrům dynamiku a hodnotu.
Gangster Ka v mnohém předčila sobě podobné filmy. Ukazuje víc než propletenec vazeb v českém podsvětí, nekonečnou sérii vražd, násilí a hrubých slov.