Nejsvětoznámější značka spodního prádla mění svou podobu. Kolekci pod jménem Love cloud se poprvé zúčastní modelka s Downovým syndromem Sofie Jirau. Ta se na svém instagramovém účtu podělila o tuto novinku a samozřejmě neskrývala nadšení. „Děkuji, vám všem za to, že mě v mém úsilí podporujete…Děkuji Victoria’s Secret, že ve mně vidí modelku Without Limits a udělala ze mě součást exkluzivní kampaně Love Cloud collection.“ Kolekci propaguje 18 žen, rozdílných jak věkově, tak postavou, národností, předvádí i modelka, která byla v době focení značky těhotná.
Cílem Jirau je povzbudit ostatní, aby šly za svými sny a oslavovaly krásu bez ohledu na rozdíly. Pomocí módy lze vyjádřit vlastní individualitu a dobrá značka by měla vyvolávat pozitivní asociace.
Ty ale v posledních letech známá značka postrádala. Vyskytly se kauzy, spojené se stížnostmi modelek, které upozorňovaly na šikanu a sexuální obtěžování ze strany představitelů společnosti. Ve firmě vládla misogynie, šikana a sexuální obtěžování. Ed Razek, dlouhodobý manažer a bývalý šéf marketingu, slovně modelky napadal, zneužíval svého postavení a dělal neslušné návrhy výměnou za lepší kariéru. Razek odstoupil ze své funkce v srpnu 2019.
„Nevhodné chování bylo často přijato se smíchem a považováno za normální,“ uvedla Casey Crowe Taylorová – bývalá zaměstnankyně pro styk s veřejností ve Victoria’s Secret.
Show Victoria’s Secret s sebou přináší velkolepou podívanou. Modelky, které se přehlídek účastní, jsou vnímány jako mimořádné. Pohled na ně byl dlouhou dobu určen výhradně mužům, hlavním úkolem bylo vypadat krásně a sexy.
Na takový postoj se objevovaly mnohem častěji negativní komentáře, že značka své produkty cílí pouze na míry předvádějících slečen a ne na „obyčejné ženy“. Standarty krásy naštěstí nejsou univerzální, a i když křivky Kate Moss by si přála kdejaká žena, svoboda tvarů ve světě modelingu vyhrává na plné čáře.
Modelingová škatulka, do které patřila jen velikost 34 se tak otevřela i o „real size“ a „plus size“ kategorie. Andílci však nebyli první, kteří zbořili tyto stereotypní názory. Díky značkám jako Chanel, Valentino, Alexander McQueen nebo Michael Kors se tyto velikosti dostaly do povědomí široké veřejnosti. A náležitě zabodovaly.
Celý koncept krásy se posunul na lepší úroveň a reakce veřejnosti po této změně byly převážně povzbudivé.
Marketing je nedílnou součástí módního světa. Celý komplex marketingu vytváří určitou „kulturu“, která je pro ženy důležitá, protože vědí, kam se mohou zařadit. Značka s vysokým potenciálem má vysokou hodnotu.
Proto pošramocená pověst značky zkouší nový globální tah a očividně to funguje.
Dlouhodobé poklesy a problém s prodejem spodního prádla jsou snad překonány a také modelky, které jsou atypické, mají šanci v módním průmyslu.
Nicméně se musím ptát: Jde tedy jen o komerční krok, nebo Victoria’s Secret opravdu změnila svůj pohled na svět?