st., 11. listopad 2015 18:26

Čínu pohltila nákupní horečka. Slaví Singles' Day

Čína – Den plný jedniček – 11. 11. – už neslaví pouze nezadaní jako Singles' Day. Stejné datum patří i čínské obdobě amerického „Black Friday“. Tento den se tak stal největší nákupní událostí. Od roku 2009 čínský internetový prodejce Alibaba spouští obrovské 24 hodinové slevy. Jeho popularita roste a lidé každým rokem utrácejí více.  

Původním záměrem bylo vytvořit Antivalentýnský den. Začal se slavit v 90. letech. Mladí nezadaní lidé se scházeli na party a karaoke, aby poznali nové přátele a potenciální partnery. V roce 2009 největší čínský online prodejce Alibaba prohlásil tento den za „nákupní svátek“. "Očekávám účast až sto milionů lidí," prohlásil tehdy Lu Zhenwang, šanghajský expert na online nakupování. "Většina nakupujících bude ve věku 20 – 40 let, budou pocházet ze všech částí Číny: každá provincie, každé město," dodal.

V roce 2014 lidé utratili v přepočtu zhruba 210 miliard korun. Už teď je jasné, že letošní čísla budou rekordní, odhaduje se až dvojnásobek. Jen za prvních 90 minut padla tržba 120 miliard. To dělá tuto událost světově největším dnem pro online nakupování.

Letošní ročník začal těsně po půlnoci a předcházela mu čtyřhodinová televizní show. Vystoupili v ní například představitel Jamese Bonda Daniel Craig nebo Kevin Spacey jako Frank Underwood z amerického seriálu House of Cards.

Zobrazeno 2140 krát
Naposledy upraveno: st., 21. únor 2024 17:49
Pro psaní komentářů se přihlaste